معاون عمرانی استاندار:

شورای ترافیک محل آسیب شناسی سهل انگاری های این حوزه است

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۳:۱۷:۳۱
کد خبر: ۹۴۸۷۱۶
شورای ترافیک محل آسیب شناسی سهل انگاری های این حوزه است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بر روی تمام مباحث طرح شده در شورای ترافیک کار کارشناسی می شود اما مهم ترین اقدام این شورا، آسیب شناسی سهل انگاری های حوزه ترافیک و تاکید بر موضوع پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در ششمین شورای هماهنگی ترلفیک استان اظهار داشت: باید آسیب شناسی سهل انگاری های حوزه ترافیک انجام و سپس بحث پیشگیری را در راس امور خود قرار دهیم تا با یک خرد جمعی به تصمیم واحدی دست یابیم.

وی در ارتباط با علل افزایش تلفات درون شهری از تصادفات رانندگی افزود: خراسان شمالی در هفت ماهه امسال در رتبه نهم کشوری و جزو استانهای دارای رشد در این بحث فوق است و این آمارها نشان دهنده بسیاری از مسائل و زمینه ساز تحلیل هاست.

رجب زاده ادامه داد: علل افرایش این تلفات به ما نشان می دهد که ما نقاط دارای آسیبی در شهرها داریم و دیگر اینکه باید بر روی موضوعات فرهنگی این حوزه هم بیشتر تمرکز کرد و بر نقش آموزش از همان دوران کودکی تاکید داشت زیرا نتوانسته ایم در مسیر کاهش این تلفات گام های جدی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در دوسال پیاپی در بحث تصادفات برون شهری شاهد کاهش آمار اما درون شهری شاهد افزایش تصادفات هستیم که این موضوع به اقدامات شهرداری ها برمیگردد که باید جدی تر به آن بپردازند.

رجب زاده خواستار ارائه گزارش پس از هر تصادف درون و برون شهری منتج به فوت از سوی پلیس راهور شد و گفت: باید بیشتر بر روی موضوع پیشگیری تمرکز کرد. وی افزود: همچنین باید مشکل ترافیک میدان های پر ترافیک استان حل شود زیرا این مشکل در بسیاری از استانها حل شده پس مقاومت کردن آن در این استان توجیه ندارد لذا مدیران عضو این شورا باید مصوبات را با دقت بیشتری اجرایی کنند و اصرار بر تکرار اشتباهات خود نداشته باشند.

رجب زاده تصریح کرد: با توجه به گزارش پلیس راهور استان مبنی بر اینکه ده درصد تصادفات فوتی در ۹ ماهه امسال مربوط به وسایل نقلیه سنگین در حوزه درون شهری عنوان شده لذا تمهیدات لازم به جهت حل مشکل ترافیکی شهر بجنورد مبنی بر ممنوعیت عبور این وسایل نقلیه اتخاذ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز