اعطای ۱۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت پوشش

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۹:۰۱
کد خبر: ۹۵۱۳۵۸
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امدادوولایت کشورگفت: تاکنون 1850 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید باجلان در نشست خبری ودرجمع  خبرنگاران با بیان اینکه  تا امروز هزار و 850 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به افراد تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است، افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی 1100 میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی، 200 میلیارد تومان ودیعه مسکن و 450 میلیارد تومان نیز وام‌های اشتغال‌زایی بوده است.

باجلان از صندوق امداد ولایت  به عنوان نماد بانکداری اسلامی یاد کرد و گفت: بودجه امسال صندوق دو هزار میلیارد تومان است که  بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این میزان در سال آینده به سه  هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی سقف تسهیلات کارگشایی را 5 تا 10 میلیون  تومان، ودیعه مسکن را 20 میلیون تومان، اشتغال را 50 میلیون تومان و تامین و خرید مسکن در مناطق روستایی و شهری را به ترتیب 25 و 35  میلیون تومان اعلام کرد.

این‌مقام مسئول همچنین اولویت اصلی این صندوق را پرداخت تسهیلات با تکریم مددجویان بدون تشریفات اداری و ضمانت آسان دانست و گفت: مددجویان این نهاد مشکلی در ارائه ضمانت های پیچیده ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق سومین موسسه بعد از بانک ملی و صادرات در میزان تراکنش بسته های معیشتی دولت در سال جاری بوده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد وولایت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 250 هزار خیّر در صندوق امداد ولایت کمیته امداد سپرده‌گذاری کرده اند خاطر نشان کرد:  از محل سپرده آن‌ها به نفع نیازمندان و محرومان وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این که تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی است٬ خاطرنشان کرد: اکنون صندوق امداد ولایت 30 شعبه در مراکز استان‌ها داشته و 600 منطقه کمیته امداد نیز در راستای خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان فعالیت دارند.

باجلان با بیان اینکه این صندوق هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی ندارد٬ افزود: صندوق ولایت کمیته امداد امام‌(ره) فعالیت و کار اقتصادی ندارد به طوری که در این صندوق نه سپرده گذاران سود می‌گیرند و نه سودی به آن‌ها پرداخت می‌شود بلکه در این صندوق با مدارا و عطوفت کسی را به خاطر کوتاهی در پرداخت اقساط به محاکم قضایی نمی‌کشانیم.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امدادو ولایت در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:  در سال جاری 400 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم در کشور دیده شده که در خراسان شمالی هم طی ده ماهه ابتدایی سال٬ بیش از 70 درصد این رقم تحقق یافته است.

وی با اشاره به خدمات الکترونیکی کمیته امداد به محرومان و نیازمندان افزود: در حال حاضر 31 خدمت از خدمات کمیته امداد به صورت الکترونیکی به افراد تحت پوشش ارائه می‌گردد که امیدواریم مراحل اخذ وام از صندوق ولایت نیز به صورت الکترونیکی پیگیری شود تا شاهد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ باشیم.

باجلان از طرح ایجاد صندوق ضمانت وام های اشتغال آسان برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه با بانک ها از استان البرز به صورت پایلوت آغاز شده  که مددجویان نیازمند  با ضمانت امداد می توانند از بانک ها تسهیلات بگیرند.

وی درپایان اولویت اول ایجاد صندوق ضمانت در مناطق محروم را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در صورت آمادگی استان این صندوق تا هفته آینده در خراسان شمالی نیز راه اندازی می شود.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما