پرداخت ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۲۸:۰۲
کد خبر: ۹۵۲۱۲۹
پرداخت ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان
محمد باجلان در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه تا امروز هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به افراد تحت حمایت کمیته امداد پرداخت‌شده است، افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی، ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز وام‌های اشتغال‌زایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،وی از صندوق امداد ولایت به‌عنوان نماد بانکداری اسلامی یادکرد و گفت: بودجه امسال صندوق دو هزار میلیارد تومان است که  بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این میزان در سال آینده به سه  هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

باجلان سقف تسهیلات کارگشایی را ۵ تا ۱۰ میلیون  تومان، ودیعه مسکن را ۲۰ میلیون تومان، اشتغال را ۵۰ میلیون تومان و تأمین و خرید مسکن در مناطق روستایی و شهری را به ترتیب ۲۵ و ۳۵  میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین اولویت اصلی این صندوق را پرداخت تسهیلات با تکریم مددجویان بدون تشریفات اداری و ضمانت آسان دانست و گفت: مددجویان این نهاد مشکلی در ارائه ضمانت‌های پیچیده ندارند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: این صندوق سومین موسسه بعد از بانک ملی و صادرات در میزان تراکنش بسته‌های معیشتی دولت در سال جاری بوده است.

با جلان  در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ هزار خیر در صندوق امداد ولایت کمیته امداد سپرده‌گذاری کرده‌اند خاطرنشان کرد:  از محل سپرده آن‌ها به نفع نیازمندان و محرومان وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد با تأکید بر این‌که تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی است٬ خاطرنشان کرد: اکنون صندوق امداد ولایت ۳۰۰ شعبه در مراکز استان‌ها داشته و ۶۰۰ منطقه کمیته امداد نیز در راستای خدمات‌رسانی به محرومین و نیازمندان فعالیت دارند.

با جلان در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:  در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم در کشور دیده‌شده که در خراسان شمالی هم طی ده‌ماهه ابتدایی سال٬ بیش از ۷۰ درصد این رقم تحقق‌یافته است.

وی از طرح ایجاد صندوق ضمانت وام‌های اشتغال آسان برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با بانک‌ها از استان البرز به‌صورت آزمونه آغازشده  که مددجویان نیازمند  با ضمانت امداد می‌توانند از بانک‌ها تسهیلات بگیرند.

وی اولویت اول ایجاد صندوق ضمانت در مناطق محروم را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در صورت آمادگی استان این صندوق تا هفته آینده در خراسان شمالی نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز