معاون استاندار تاکید کرد؛

برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۴:۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۵۲۶۵۷
برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر برخورد جدی فرمانداران، بخشداران و دستگاه های اجرایی مربوط با تخلفات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز پیش از ورود دستگاه های نظارتی و قضایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در نشستی با محوریت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار داشت: ضوابط لازم برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر و روستا و یا خارج از آن در قانون به صراحت اعلام شده است.

رجب زاده افزود: در استان خراسان شمالی صدور پروانه احداث در خارج از محدوده شهرها و روستاها بر عهده بخشداری هاست.

وی ادامه داد: عدم برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در خارج از حریم روستا به ویژه در اراضی ملی موجب تشکیل آبادی های کوچک شده است که نیاز به ایجاد زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز برای ادامه زندگی دارند و عدم توجه به این مطالبه اجتماعی نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

رجب زاده تاکید کرد: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و یا خارج از حریم شهر و روستا نباید به ایام بعد از ساخت و سازها موکول شود.

وی تصریح کرد: عدم توسعه پایدار، وجود امکانات، اشتغال پایدار و ... در شهرهای کوچک و روستاها موجب تمرکز جمعیت در حاشیه شهرهای بزرگ می شود که ساخت و ساز غیر مجاز را به دنبال دارد و به عنوان مثال ۱۸ روستا در حریم شهر بجنورد وجود دارد که بدون قاعده در حال گسترش و توسعه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز