استاندار خراسان شمالی:

توجه به مسائل فرهنگی هنری، مساجد را شاداب تر می کند

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۳:۴۳:۰۵
کد خبر: ۹۵۳۱۵۷
توجه به مسائل فرهنگی هنری، مساجد را شاداب تر می کند
استاندار خراسان شمالی‌ گفت: با پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری در قالب رویداد فهما مساجد را شاداب‌تر کنیم تا از جاذبه دین برای جذب مردم نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،«محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی با تاکید بر نقش و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری و کارکرد اثرگذار آن در رشد و ارتقاء جامعه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مصداقی در این راستا نام برد.

وی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد تشکیل شد تا هنرمندان در مسجد گرد هم بیایند و هنرمند مسجدی تربیت شود و بدینوسیله کارکرد مساجد تبیین شود. نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به رویداد فهما، یکپارچه سازی فعالیت‌های کانون‌های مساجد، ارزش‌گذاری و فراهم‌سازی فضای رقابتی برای ارائه هر چه بهتر برنامه‌های مسجدی را اقدامی ارزنده و هدفمند خواند.

شجاعی با بیان اینکه لازم است هر فعالیت و برنامه بزرگ اجتماعی، اقتصادی و ورزشی دارای پیوست فرهنگی و هنری باشد، اعلام کرد: با توجه به نقش محوری مساجد و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مستقر در آن، می‌توان ضمن ارائه طرح‌های ارزشمند هنری توسط فعالان‌کانون‌ها، سبک و سیاق اجرای برنامه‌های بزرگ استان را اثربخش‌تر کرد.

وی در ادامه رونق فرهنگ مناطق کم‌برخوردار از جمله روستاها توسط فعالان کانون‌های مسجد را مورد توجه قرار داد و به عنوان مصداق به درخشش پیاپی روستاهای بزنج از توابع اسفراین، اسفیدان از توابع بجنورد، قلعه خان از توابع مانه و سملقان، روستای ارکان از توابع  شهرستان بجنورد در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در پنج دوره اشاره کردکه به همت مدیران کانون‌های مساجد خود موفق به کسب این درخشش شدند.

نایب رییس شورای هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود «رویداد ملی فهما» را نگاه عملیاتی و جهادی  به تبیین نقش مسجد در رونق ابعاد مختلف اجتماع اسلامی، عمران معنوی و احیاء کارکرد فرهنگی مساجد دانست.

شجاعی ضمن ارزش‌گذاری به رویداد فهما و اصول و سیاست‌های تدوین شده در این راستا، برای هرچه بهتر برگزاری آن اعلام حمایت کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز