با حضور رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای؛

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای در بجنورد افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۳:۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۵۳۶۶۶
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای در بجنورد افتتاح شد
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزشکاران ۲۰ کشور جهان به طور رسمی در استان خراسان شمالی، شهر بجنورد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار داشت: از تلاش‌های استاندار پرتلاش، کوشا و زحمتکش استان خراسان شمالی قدردانی می کنم.

 مهرعلیزاده افزود: خوشحالم که با اراده فدراسیون جهانی ورزش‌های بین المللی زورخانه ای و با همکاری استان به ویژه استاندار خراسان شمالی، این دوره از مسابقات با حضور ۲۰ کشور در این خطه کشتی‌گیر در امنیت کامل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی پس از دریافت سیلی محکم از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرد با تبلیغات گسترده ایران را کشوری ناامن جلوه دهد اما امروز شاهد هستیم ایران به عنوان امن ترین کشور منطقه میزبان این مسابقات با حضور ۲۰ کشور و ۱۰۰ ورزشکار جهانی می باشد.

وی گفت: فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای اقدام ابتکاری جمهوری اسلامی ایران می باشد که از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است تا امروز بیش از ۸۵ کشور با این ورزش سنتی سرشار از فرهنگ آشنا هستند و مسابقات به طور منظم در چهار قاره برگزار می‌شود. مهرعلیزاده تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی منظم ایجاد فدراسیون ملی و زورخانه ها در کشورهای مختلف ایجاد کنفدراسیون‌ها در قاره را از جمله اقدامات این فدراسیون بین‌المللی می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرد: ایرانیان به فراگیری این ورزش افتخار می کنند زیرا که ورزشکاران سایر کشورها با فراگیری قوانین این ورزش وارد گود می شوند و این موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز