استاندار :

میزبانی مسابقات ورزشی اقتصاد خراسان شمالی را متحول می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۳:۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۵۳۶۶۹
میزبانی مسابقات ورزشی اقتصاد خراسان شمالی را متحول می‌کند
استاندار خراسان شمالی گفت: میزبانی مسابقات ورزشی بین‌المللی، امکانی برای سنجش ظرفیت‌های ورزشی، اقامتی و فرهنگی و همچنین فرصت بزرگ برای توسعه اقتصاد استان است و به همین دلیل هزینه در این زمینه، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمدعلی شجاع با تاکید بر اینکه امروز دیگر نمی توان نگاه تفننی و تفریحی به ورزش داشت، خاطرنشان کرد: تمامی ابعاد مختلف توسعه از قبیل اقتصاد و فرهنگ با ورزش متحول می شود.

خراسان شمالی امسال شاهد برگزاری ۲ رویداد مسابقات کشتی و آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان و سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی بوده است.

سومین دوره رقابت های جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور ورزشکاران ۲۰ کشور دنیا از امروز در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد آغاز شده است.

تا امروز حضور سفیر قزاقستان در ایران، وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، هفت تن از پهلوانان بنام جهان و المپیک صاحب بازوبند از قبیل محمدرضا طالقانی و محمدرضا توپچی در مسابقات قطعی شده است. ضمن اینکه حدود ۱۰۰ ورزشکار خارجی نیز از ۲۰ کشور دنیا در مسابقات حضور دارند.

استاندار خرساان شمالی با تاکید بر استفاده حداکثری از برگزاری چنین رویدادهایی در استان، گفت: ورزش مقوله ای است که می تواند آنچه را که در خود دارد به دنیا معرفی کند.

شجاعی با تاکید بر اهمیت در نوع خدمات رسانی به میهمانان بویژه در حوزه اینترنت پرسرعت، اظهار داشت: باید کاری کنیم که خود حاضرین در مسابقات به عنوان سفیران و رسانه ها کار اطلاع رسانی و معرفی استان را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه ورزش متعلق به شخص ورزشکار نیست بلکه به حوزه اجتماعی کشور مرتبط است، اظهار داشت: ورزش تمامی عوامل از قبیل خانواده، آسیب های اجتماعی و فرهنگ و هنر جامعه را شامل می شود.

میزبانی مسابقات بین‌المللی ورزشی بانوان در بجنورد

استاندار خراسان شمالی در ادامه از برنامه ریزی برای میزبانی چندین دوره مسابقات بین المللی در بخش ورزش بانوان در سطح استان خبر داد و گفت: بر اساس توافق های صورت گرفته با بخش ورزش کشور در آینده نزدیک حتما میزبانی مسابقات بین المللی را در بخش بانوان خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر هماهنگی های لازم صورت گرفته و بعد از قطعی شدن مسابقات اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

شجاعی با اشاره به حضور پررنگ بانوان استان در بخش ورزش، یادآور شد: زنان ورزشکار استان بسیار مستعد و توانمند هستند و حق دارند بیش از این دیده شوند و توانمندی بالای خود را به منصه ظهور بگذارند.

این در حالی است که حضور بانوان حتی خبرنگاران خانم برای پوشش خبری سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ممنوع شده است.

استاندار خراسان شمالی در رابطه با گلایه های مطرح شده در رابطه با این ممنوعیت دستور برگزاری کنفرانس خبری با حضور مسئولان رده بالای کشور حاضر در مسابقات با حضور خبرنگاران خانم را داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز