بررسی شاخص سزارین خراسان‌شمالی در کمیته ترویج زایمان طبیعی

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۴:۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۵۴۲۷۱
بررسی شاخص سزارین خراسان‌شمالی در کمیته ترویج زایمان طبیعی
مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در کمیته ترویج زایمان طبیعی، شاخص های سزارین در خراسان شمالی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر مریم پورآدینه اظهار کرد: در این کمیته که با حضور دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه برگزار شد، اعضای حاضر به بررسی علل بالا بودن شاخص های سزارین نخست زا و ترویج فرهنگ زایمان طبیعی پرداختند.

وی در مورد مصوبات کمیته ترویج زایمان طبیعی، خاطرنشان کرد: تهیه کلیپ از روند زایمان طبیعی و سزارین و عوارض و فواید آن ها، استفاده از ظرفیت آموزش فضای مجازی و بالا بردن فرهنگ زایمان طبیعی با استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها از مصوبات این کمیته بود.

دکتر پورآدینه با اشاره به اینکه در ادامه این جلسه، کمیته ارتقای سلامت نوزادن دانشگاه برگزار شد، اضافه کرد: در این کمیته گزارشی از روند اجرای برنامه‌های سلامت نوزادان در حوزه بهداشت و درمان، بررسی علل مرگ و میر نوزادان، نحوه اجرای بانک شیر مادر، ROPنوزادان و ادامه مراقبت نوزادان پر خطر در منزل مطرح شد.

بر پایه این گزارش دکتر قاسم بیانی معاون درمان، دکتر بابک مافی نژاد مدیر گروه اطفال، دکتر طوبی فرازمند مدیر گروه زنان، دکتر مریم پورآدینه مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده، رضا فانی عضو شورای عالی نظام پرستاری و سایر کارشناسان برنامه درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، از دیگر اعضای حاضر در کمیته ترویج زایمان طبیعی بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز