پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی/ کمیته امداد مسئول ثبت زکات پرداختی مردم است

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۲:۵۸:۰۷
کد خبر: ۹۵۶۳۱۵
پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی/ کمیته امداد مسئول ثبت زکات پرداختی مردم است
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات توسط روستاییان این استان خبر داد و گفت: این نهاد تنها منبع ثبت زکات پرداختی در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی اکبریانی با یادآوری اینکه مسئولیت دبیری شورای زکات استان به عهده این نهاد است و دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر است، افزود: با حکم مقام معظم رهبری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رئیس شورای زکات و استاندار نیز به‌عنوان قائم‌مقام این شورا هست.

وی بابیان اینکه کمیته امداد مسئول ثبت زکات پرداختی نیکوکاران در استان هست، افزود: این اقدام در جهت تجمیع آمار مشارکت مردم در اجرای این واجب الهی است تا میزان زکات پرداختی مشخص شود.

وی بابیان اینکه طی امسال ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات توسط این نهاد پرداخت‌شده است، خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های عمرانی، کمک‌های جهیزیه، کمک معیشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی، مسکن محرومین و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

اکبریانی با تأکید بر اینکه مؤدیان زکات می‌توانند از طریق شورای زکات محل، نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام کنند، ادامه داد: همکاری مؤدیان در اعلام زکات پرداختی خود به دبیرخانه شورای زکات و ثبت آن، عاملی در تشویق مردم در عمل به این واجب الهی و همچنین رشد جایگاه استان در کشور می‌شود.

وی از تمامی هم استانی عزیز درخواست کرد تا نسبت به اعلام زکات پرداختی خود به این دبیرخانه اقدام کنند تا آمار واقعی زکات اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان زکات پرداختی در خراسان شمالی کمتر از ظرفیت تولیدی کشاورزی و دام‌پروری است که امید است باهمت مؤدیان شاهد رشد صددرصدی زکات هم استانی‌های عزیز باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز