سالانه ۹۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان شمالی تولید می‌شود 

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۰:۳۲
کد خبر: ۹۵۹۳۵۹
مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه 900 هزار قطعه ماهی زینتی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس محمدعلی مصباحی افزود: بیش از ۲۰ گونه ماهی زینتی در 5 مرکز تکثیر ماهی زینتی خراسان شمالی تولید می‌شود که مهمترین آن‌ها شامل انواع سیچلایدها ، گوپی ، مولی ، پلاتی و... است.وی افزود: این مراکز در قالب تکثیر ماهیان زینتی آب شیرین فعالیت می کنند.

مهندس مصباحی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از ماهیان تولید شده به سایر استانها ارسال می گردد.وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 هزار قطعه ماهی زینتی نیز در مراکز پرورشی این استان تولید و روانه بازار شده است.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی فرصتی مناسب،مطمئن و زود بازده برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان شیلات و علاقه مندان این صنعت است.

مهندس مصباحی با اشاره به اینکه به ازای تولید هر ۳۰ هزار قطعه ماهی یک شغل ایجاد می‌شود گفت: هم اکنون با استفاده از این فرصت در خراسان شمالی برای حدود 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز