با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، عملیات اجرایی سه طرح در شهرستان شیروان آغاز شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۱:۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۶۲۱۰۰
طی مراسمی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، فرماندار شیروان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی محل احداث مرغ تخمگذار ۱۰۰ هزار قطعه ای، گلخانه یک هکتاری و طرح سایبان ۱.۵ هکتاری در روستای گره زو از توابع شهرستان شیروان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پروژه مرغ تخمگذار صف آرا با ظرفیت 100هزار قطعه و میزان تولید سالیانه 1200تن تخم مرغ فعالیت خواهد کرد.

دکتر عبداله یوسفی گفت: این طرح برای 10 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز آن 100میلیارد ریال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه مراسم کلنگ زنی گلخانه یک هکتاری نیز گفت:  این پروژه با 52486 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبار تبصره 18 بانک کشاورزی احداث می شود.

دکتر یوسفی پیش بینی ظرفیت اسمی تولید سالانه این گلخانه را 700 تن ذکر کرد و گفت: با راه اندازی این گلخانه برای 12 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای آبیاری این گلخانه نیز از روش سیستم آبیاری قطره ای استفاده خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سطح گلخانه های به بهره برداری رسیده و در حال ساخت شهرستان شیروان 11.5 هکتار است که از نظر سطح و تولید محصولات گلخانه ای رتبه دوم استان را دارد .

 

نظر شما