اتاق اصناف استان، چراغ اول کمک به محرومان برای سال نو را روشن کرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۶۳۳۹۶
اتاق اصناف استان، چراغ اول کمک به محرومان برای سال نو را روشن کرد
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از کمک ۲ میلیون تومانی اتاق اصناف به جشن نیکوکاری برای کمک به تهیه مایحتاج شب عید مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد در جلسه جشن نیکوکاری با اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های استان گفت: ۵۴ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، نیازمند کمک‌های خیران برای نیاز شب عید هستند.

 وی با اشاره به مشکلات نیازمندان در وضعیت اقتصادی امروز، افزود: هرچند کمک به نیازمندان جزو وظایف ذاتی این نهاد است اما به علت کمبود اعتبارات و تعداد زیاد مددجویان هم‌اکنون برای تأمین کالاهای موردنیاز شب عید و همچنین پوشاک آنان نیازمند کمک خیران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش کمیته امداد جلوگیری از تولید نظام‌یافته فقر در استان است، بیان کرد: تلاش ما این است فقر از حالت موروثی خارج شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به طرح‌های حمایتی و توجه به معیشت خانوارهای محروم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این نهاد با اجرای طرح‌های مشارکتی مانند صدقات، اکرام ایتام، زکات و برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی مانند جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون هزار و ۴۰۰ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج نیازمند کمک هستند، ادامه داد: ۶ هزار و ۲۰۰ یتیم، وجود ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار و همچنین بیش از ۷ هزار دانش‌آموز و دانشجو نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در آستانه سال نو به‌شدت نیازمند کمک مردم هستند.

وی در ادامه به احداث مسکن نیازمندان و سیل‌زدگان استان طی سال ۹۸ اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون هزار و ۴۶۰ مسکن برای سیل‌زدگان استان در حال احداث است و علاوه بر این ۷۰۰ واحد دیگر نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

الهی راد در ادامه بابیان اینکه یکی از موضوعات مهم امروز ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و نیکوکاری است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در آستانه سال نو با اجرای جشن نیکوکاری در تلاش است زمینه کار خیر را فراهم کند.

وی به تهیه عیدانه برای خانواده‌های نیازمند در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک تمامی مردم و خیران به ۵۴ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد سبد غذایی اهدا کنیم.

انتهای پیام/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز