استاندار خراسان شمالی دستور داد؛

لزوم تشکیل سفیران مشارکت انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۱:۰۵:۱۰
کد خبر: ۹۶۵۰۴۴
لزوم تشکیل سفیران مشارکت انتخابات
استاندار خراسان‌شمالی خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری لزوم تشکیل سفیران مشارکت انتخابات برگرفته از تمامی اقشار و اصناف را برای اعزام به شهرستانها با هدف تقویت مشارکت مردم در انتخابات را دستور داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست مدیران اجرایی استان برای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: در ایام باقی مانده به برگزاری انتخابات نباید لحظه‌ای بنشینیم و باید بدانیم مشارکت حداکثری مربوط به همه است.

دکتر شجاعی افزود: مردم خراسان شمالی در عرصه‌های مختلف مانند راهپیمایی ها و انتخابات که نیاز به مشارکت دارد به رغم تمامی نداشته ها و مشکلات اقتصادی اما همیشه اول بوده‌اند.

وی ادامه داد: برای رقم زدن حضور حداکثری باید برنامه عملیاتی، قابل اندازه گیری و با مسئولیت مشخص داشته باشیم و موضوعات را مدیریت کنیم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: در شرایط امروز، بین الملل منتظر درصد آرای حضور مردم در پای صندوق های رای است که ببیند آیا تهدیدها و تحریم های آنان پاسخ داده است یا خیر چرا که قدرت و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند.

وی تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های استان برای باید مشارکت حداکثری بهره مند شویم و دستگاه های اجرایی معین انتخابات در شهرستان ها در ارائه امکانات و تحهیزات خساست به خرج ندهند چرا که انتاخبات مدعی دارد و نبود پشتیبانی مناسب موجب بروز موضاعات امنیتی می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود افزود: گروه هایی با عنوان سفیران مشارکت با حضور تمامی اقشار و اصناف تشکیل شود و به شهرستان ها برای برگزاری جلسات با جامعه های هدف مختلف اعزام شوند و فرمانداران باید با آنان نهایت همکاری را داشته باشند.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: سفیران مشارکت در ۴ روز باقیمانده در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در روز ۲۰ جلسه و در در ۵ شهرستان دیگر روزانه ۱۰ جلسه و در مجموع ۴۴۰ جلسه برگزار کنند و گزارش دهند.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: این سفیران مشارکت حق ندارند حتی کوچکترین کار سیاسی علیه و یا به نفع فردی انجام دهند.

وی تصریح کرد: بعد از برگزاری انتخابات میزان مشارکت مردم در شهرستان ها، شهرها، روستاها و  شعبه های اخذ رای ارزیابی می شود.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه بحث انتخابات مربوط به نظام است و ربطی به شخص، گروه و جناح سیاسی ندارد، ادامه داد: باید برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم را به عنوان یک وظیفه در رگ، پوست و خون خود حس کنیم و تنها به عنوان رفع تکلیف کار نکنیم.

افزایش تیراژ رسانه های استان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخورد جدی با افرادی که در فضای مجازی به دنبال بر هم زدن فضای انتخاباتی هستند، بهره مندی از ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها و سایر ظرفیت های موجود جهت تبلیغات و جذب مشارکت حداکثری، فعال شدن روسا و کارمندان ادارات شهرستان ها برای تقویت مشارکت از دیگر تاکیدات دکتر شجاعی در این نشست بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز