در بسیج اطلاع رسانی کرونا ویروس مطرح شد؛

تشریح پروتکل مقابله با کرونا در شرایط اپیدمی

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۵:۳۳
کد خبر: ۹۶۵۱۶۵
تشریح پروتکل مقابله با کرونا در شرایط اپیدمی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه بسیج اطلاع رسانی کرونا ویروس که با حضور دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه برگزار شد، پروتکل مقابله با این بیماری در شرایط اپیدمی و وظایف معاونت های درمان و اورژانس، بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد در این جلسه که در سالن شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: میزان مرگ و میر بیماری کرونا سه درصد اما میزان سرایت آن بالاتر از آنفولانزا است.

وی ادامه داد: در دو حالت بیمار مشکوک قرنطینه می شود، نخست در شرایطی که از چین آمده و علائم تنفسی دارد و دوم افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا در 14 روز گذشته، تماس مستقیم داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه از معاونت درمان و مترون بیمارستان‌ها خواست تا با برگزاری جلسات مرتبط با بیماری کرونا، دستورالعمل این بیماری را در شرایط اپیدمی بازخوانی کنند.

دکتر دلشاد ضمن تشریح توصیه های بهداشتی این بیماری و توجه به بهداشت روان و استرس در شرایط بحران، رعایت اصول بهداشت محیط، رعایت اصول بهداشت و درمان در آمبولانس و غیره، بر اطلاع رسانی طبق پروتکل ابلاغ شده از سوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد.

این مسئول همچنین از برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی برای نهادها و سازمان هایی که جامعه هدف بسیاری را تحت پوشش خود دارند، خبر داد.

دکتر دلشاد با بیان اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه هفته آینده، در مورد بیماری کرونا ویروس برای آموزش و پرورش و نیروهای مسلح کلاس توجیهی برگزار می کند، افزود: این آمادگی وجود دارد تا برای سایر ارگان ها و دانشگاه ها نیز دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه کمیته های کنترل عفونت بیمارستانی دستورالعمل مربوط به بیماری کرونا ویروس را بازخوانی کنند، بر رعایت اخلاق حرفه ای پرستاری در کنار حفظ سلامت خود و حفظ شان بیماران به ویژه در شرایط اپیدمی تاکید کرد.

بر پایه این گزارش این جلسه با حضور دکتر علی یوسفی معاون غذا و دارو، دکتر امیر امانی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر تقی دولت آبادی رئیس اورژانس، دکتر پیمان فیض مدیر روابط عمومی و سایر مدیران و کارشناسان معاونت‌های مربوطه برگزار شد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز