امکانات درمان سرطان در استان فراهم است

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۳:۲۵:۳۷
کد خبر: ۹۶۶۱۴۶
امکانات درمان سرطان در استان فراهم است
همه امکانات و خدمات درمانی برای مبتلایان به سرطان در مرکز قطب سرطان خراسان شمالی واقع در بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: انجام همه خدمات بستری، سرپایی، شیمی درمانی و پرتو درمانی به شکل حذف فرانشیز و رایگان در بیمارستان امام علی (ع) امکان پذیر است.

دکتر قاسم بیانی از وجود 1500 بیمار مبتلا به سرطان در خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه حدود 40 درصد تخفیف برای هزینه داروی شیمی درمانی بیماران سرطانی در نظر گرفته است و حدود 20 تا 40 درصد نیز واحد مددکاری بیمارستان امکان ارائه تخفیف را دارند و اگر باز هم بیماری دارای بضاعت کافی نباشد، به انجمن بیماران سرطانی عطوفت معرفی می شوند.

وی با بیان این که 66 درصد بیماران سرطانی استان را مردان تشکیل می دهند، یادآور شد: شایع ترین سرطان ها در مردان استان شامل سرطان معده، مری، پوست و مثانه و در زنان سینه، مری،کولون و ... است.

وی از وجود نیروهای متخصص و  فوق تخصص خون و رادیوتراپی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان مراجعه زود هنگام به پزشک متخصص به منظور تشخیص و درمان موثر ضروری به نظر می رسد.

 

نظر شما