همزمان با ایام دهه فجر انجام شد؛

ارائه خدمات درمانی، فرهنگی و بهداشتی به ۷۰۰ نفر

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۳:۲۷:۴۴
کد خبر: ۹۶۶۱۴۷
ارائه خدمات درمانی، فرهنگی و بهداشتی به ۷۰۰ نفر
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در قالب اردوهای جهادی، برپایی ایستگاه پایش سلامت و برپایی چادر سلامت خدمات مختلف ویزیت پزشک، داروی رایگان، مشاوره و روانشناسی، کنترل فشار خون، قند خون، آموزش تغذیه، ایمنی و بهداشت و ... به بیش از 700 نفر از مردم ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر امیر امانی اظهار کرد: با برگزاری ایستگاه پایش سلامت در روز 22 بهمن، خدمات غربالگری فشار خون و قند خون در مسیر راهپیمایی، به بیش از یکصد نفر از شهروندان ارائه شد.

وی اضافه کرد: این برنامه به همت انجمن های علمی پرستاری و فوریت های پزشکی دانشکده پرستاری با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه انجام شد.

این مسئول در تشریح چادر سلامت که به همت کانون اردوهای جهادی شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برپا شد، خاطرنشان کرد: این چادر سلامت در نخستین روز از ایام ا... دهه مبارک فجر با هدف ارائه خدمات بهداشتی رایگان به مردم راه اندازی شد.

دکتر امانی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این چادر خدمات غربالگری فشار خون، قد و وزن و مشاوره آموزش بهداشت به همشهریان بجنوردی ارائه کردند.

وی در خصوص اعزام اردوی جهادی به روستای دهگاه، توضیح داد: این اردو که به همت کانون فعالیت های جهادی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی به روستای دهگاه از توابع شهر بجنورد اعزام شد، در فعالیت دو روزه خود خدمات مختلف بهداشت دهان و دندان را به مردم روستا ارائه کرد.

وی اضافه کرد: با برگزاری اردوی جهادی باقرخان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و گروه جهادی شهدای گمنام بسیج دانشجویی و انجمن های علمی دانشکده بهداشت، خدماتی از جمله آموزش بهداشت، رعایت بهداشت دهان و دندان، برنامه های فرهنگی و سرگرمی برای دانش آموزان و کودکان و غیره ارائه شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در ادامه سخنان خود به دیگر برنامه های اجرا شده در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و یکی از این برنامه های محوری را دیدار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با مادر شهید رضا پرسیا از شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

دکتر امانی برگزاری مسابقه آشپزی ویژه کارکنان و تقدیر از نفرات برتر، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اعزام اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی بجنورد به روستای قراچه رباط و ارائه خدمات ویزیت پزشک، داروی رایگان، مشاوره و روانشناسی، کنترل فشار خون، قند خون، آموزش تغذیه، ایمنی و بهداشت به مردم روستا را از  دیگر برنامه های اجرایی دانست.

این مسئول خود آزمایی سرطان سینه، توزیع پمفلت‌های آموزشی توسط جهادگران و برگزاری مسابقه کتابخوانی بمناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوع زندگی به سبک روح الله را از دیگر برنامه های محوری اجرا شده در ایام الله دهه فجر ذکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز