۲۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۳:۲۳:۴۶
کد خبر: ۹۶۶۶۵۹
۲۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: بسیاری از این زنان مستعد اجرای طرح‌های اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد در دوره آموزشی جهادگران به طرح‌های اشتغال ایجادشده طی سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: سال قبل ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع روستایی و تبصره ۱۶ به مددجویان پرداخت‌شده است.

الهی راد اعتبار اشتغال مددجویان در سال جاری را نیز ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از مجموع اعتبارات ذکرشده ۸۶ میلیارد تومان از محل بانک‌های عامل در استان و باقی‌مانده نیز از محل صندوق توسعه ملی و صندوق امداد ولایت به مددجویان اختصاص‌یافته است.

وی استان خراسان شمالی را سرآمدتنوع طرح‌های صنایع‌دستی برشمرد و افزود: فرش دوروی منطقه جرگلان که به‌صورت جهانی مطرح‌شده است می‌تواند ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی تمامی زنان سرپرست خانوار و سایر بانوان این منطقه باشد.

وی توجه به طرح‌های صنایع‌دستی روستاهای استان را نیز کاربردی‌ترین عامل در توسعه اشتغال زنان روستایی با میران درآمد مناسب عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی هدف مهم این نهاد را رفع بیکاری و رونق تولید در بین خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و گفت: این نهاد در تلاش است با اجرای برنامه‌های مدون زمینه اشتغال مددجویان جوان و توانمندسازی آن‌ها را فراهم کند.

الهی راد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: مقام معظم رهبری به نقش جوانان در گام دوم انقلاب به‌صورت ویژه عنایت داشته‌اند.

وی در ادامه به همکاری گروه‌های جهادی در حوزه خدمات عمرانی و ساخت مسکن سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: با همکاری گروهای جهادی قدم‌های خوبی در این حوزه انجام‌شده است.

وی کار جهادگران را برگرفته از ایمان قلبی آن‌ها عنوان کرد و افزود: حضور نیروهای جهادی در خصوص خدمات عمرانی، اشتغال مددجویان بسیار قابل‌تقدیر است.

وی همچنین رفتار نیروی جهادی را الگویی عملی برای سایر جوانان عنوان کرد و گفت: حضور شما بانوان جهادگر، ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال زنان نیازمند و سرپرست خانوار است.

 

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز