مدیریت رسانه ها و عدم توجه به شنیده ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۳:۵۳:۰۸
کد خبر: ۹۶۹۵۴۱
مدیریت رسانه ها و عدم توجه به شنیده ها
رئیس کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید کرد: باید رسانه ها را به درستی مدیریت کنیم و به شنیده ها توجه نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل صدا و سیمای استان و رئیس کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مجمع عمومی روابط عمومی های استان، اظهار داشت: ما شرایط بحرانی زیادی را در دوران گذشته داشتیم انچه که مهم است در این شرایط هر زمانی که در کنار هم بودیم موفق بودیم.

قربانی جم با تاکید بر اینکه امروز در عصر ارتباطات مهندسی فرهنگی و اطلاع رسانی بسیار مهم است ، افزود: شایعات و بار روانی منفی مربوط به کرونا ویروس نباید توسط رسانه های داخلی به مردم القا شود.

وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی درستی از رعایت بهداشت فردی به مردم داشته باشیم چرا که هیچ چیزی خطرناک تر از احساس ناامنی نیست که تدوام بسیار آسیب زاست.

قربانی جم گفت: رسانه های بیگانه به دنبال ارائه خبرهای ناامیدکننده از کرونا ویروس در ایران هستند بنابراین باید اخبار را از منابع موثق داخلی دنبال کنیم و در افکار تلخ امروز دنبال اخبار امیدوارکننده ارائه دهیم.

وی افزود: در وضعیت بحرانی تیتر منفی زدن هنر نیست بلکه باید جامعه را آرام کنیم و نقاط ضعف را برجسته نکنیم.

قربانی جم با تاکید بر تبادل اطلاعات بین اهالی رسانه استان، خاطر نشان کرد: باید از طریق منابع موثق اطلاعات را بروز کنیم در اختیار مردم قرار دهیم و موارد امید بخش را در اختیار صدا و سیما قرار دهید.

وی گفت: تک تک ما باید بازوی پر توان برای جامعه بهداشت و درمان باشیم.

در ادامه دبیر کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، گفت: بیشتر از این بیماری آثار روانی و شایعات مربوط به آن مردم را اذیت می کند و ما به دنبال راهکارهایی برای کاهش این بار روانی بر مردم هستیم.

علی قلیزاده گفت: راهکارهای کنترل شرایط بحرانی با هم بودن و همفکری، توجه نکرن به شایعات، تکریم تیم پزشکی و بهداشتی و اطلاع رسانی و انتشار موارد امید بخش در رسانه ها می باشد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال فرهنگ سازی باشیم، اشاره داشت: در این ایام باید روحیه شوخ طبعی که به نوعی به یک قومیت یا شهری ارتباط دارد را کنار بگذاریم چرا که باعث از بین رفتن همدلی ها می شود.

قلیزاده افزود: برخورد ما با افراد، مناطق و یا شهرهایی که دچار این نوع بیماری هستند، نباید به نوعی باشد که آنان جامعه شده و طرد شده می باشد.

وی مطرح کرد: اعتماد مردم را نسبت به آنچه که داریم بیشتر شود و کارهای صورت گرفته توسط تیم بهداشت و درمان اطلاع رسانی شود.

قلیزاده همچنین هراس عمومی را خودسانسوری و اطلاع رسانی قطره چکانی توصیف کرد و گفت: باید بدانیم چه می گوییم و به دنبال ارتقای سطح سواد سلامت مردم باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز