سرپرست دانشگاه علوم پزشکی:

کووید ۱۹ به استان خراسان شمالی رسید

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۹:۴۸:۵۳
کد خبر: ۹۷۲۵۹۱
کووید ۱۹ به استان خراسان شمالی رسید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار کووید 19 در خراسان شمالی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی افزود: این بیمار چند روزی است که تحت مراقبت های درمانی قرار دارد و حال عمومی وی خوب ارزیابی شده و رو به بهبود است.

وی از استقرار ایستگاه های سلامت در مسیرتردد و ورودی های شهرستان های استان خبر داد و اظهار داشت: به منظور غربالگری و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس نسبت به استقرار ایستگاه های سلامت در ورودی شهر ها  اقدام کردیم .

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز پیک کرونا در هفته جاری ، تاکید کرد: از مسافرت های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی تاکید کرد: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا و سرایت بیماری از طریق تجمعات مردم در کنار یکدیگر است لذا از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و مهمانی ها جدا خودداری کنید.

وی با بیان اینکه روزانه چند مرتبه باید دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه شست و شو شود بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جامعه امروز نیازمند حفظ آرامش روانی و رعایت بهداشت عمومی به عنوان مهم‌ترین روش مقابله با کرونا ویروس است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگنمایی و ارایه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتا در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

دکتر هاشمی از مردم خراسان شمالی بصورت جدی خواست برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از خانه خارج نشوند و افزود: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و این تنها راه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز