تجمع و ازدحام در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت ممنوع

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۲:۲۹:۰۰
کد خبر: ۹۷۳۲۵۵
تجمع و ازدحام در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت ممنوع
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شهروندان فقط در صورت بروز علائم حاد تنفسی و تب بالا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند تا از ازدحام که عامل انتشار ویروس است، جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد در مورد گندزایی سطوح و ضدعفونی آن توضیح داد: توصیه می شود برای سطوحی مانند حمام، دستشویی و ... که آلودگی بیشتری دارند به نسبت یک پیمانه وایتکس و 9 پیمانه آب سرد مخلوط و استفاده شود.

وی با بیان اینکه وایتکس و آّب سرد با سایر شوینده ها قاطی نشود زیرا محلول به دست آمده خاصیت ضدعفونی را از دست می دهد، یادآور شد: می توان پس از اتمام شست و شوی سطوح با شوینده، گندزدایی و ضدعفونی با محلول آب سرد و وایتکس را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ضدعفونی کردن دست ها و سطوع عمومی از نسبت یک پیمانه وایتکس و 99 پیمانه آب سرد استفاده شود، این محلول جایگزین خوبی برای الکل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه کرد: در طول روز تمام سطح حمام دستشویی گندزدایی شود، تمام افراد خانواده پس از ورود به خانه، قبل از تهیه غذا، قبل از صرف غذا به صورت مداوم دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

وی اضافه کرد: افراد بیمار در منزل در صورت وجود علائم مشکوک به کرونا از دیگران جدا شده و تماس نزدیکی نداشته باشند، لوازم شخصی داشته باشند و فرد بیمار از ماسک استفاده کند.

وی تصریح کرد: تمام سطوحی که فرد بیمار دست زده باید ضد عفونی شود، اتاق فردی که قرنطینه شده تهویه هوای مناسبی داشته باشد و یک مراقب سالم (نه فردی که خود دارای بیماری زمینه ای است) از فرد بیمار مراقبت کند و در صورت نزدیک شدن حتما ماسک بزند.

معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: توصیه جدی دانشگاه پرهیز از حضور در تجمعات است و مردم تا جای ممکن از منازل خود خاج نشوند.

دکتر دلشاد با تاکید بر اینکه اگر فردی علائم سرماخوردگی دارد به مراکز درمانی مراجعه نکند، افزود: ازدحام خطرناک و عامل انتشار ویروس است لذا مراجعه به پزشک مشروط به بدحالی و علائم تنگی نفس یا تب شدید است.

این مسئول اظهار کرد: بیمارانی که به مراکز بهداشت مراجعه می کنند، آموزش های لازم در خصوص نحوه خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی را از کارشناسان فرا می گیرند.

وی علائم شایع مبتلایان به ویروس کرونا را، گلو درد، سرفه و تب عنوان کرد و یادآور شد: علامت خطر این بیماری، تب بالا و تنگی نفس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز