استاندار خراسان شمالی:

آمار مبتلایان به ویروس کرونا باید روزانه اطلاع رسانی شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۸:۰۸:۲۷
کد خبر: ۹۷۴۲۴۸
آمار مبتلایان به ویروس کرونا باید روزانه اطلاع رسانی شود
استاندار خراسان‌شمالی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا باید روزانه برای مردم اطلاع رسانی شود بنابراین باید آمار مربوطه ساعت ۲۰ هر شب از طریق صدا و سیمای استان توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی به سمع و نظر مردم رسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت کرونا ویروس، اظهار داشت: مصوبات این جلسات که باید توسط مردم رعایت شود، از طریق صدا و سیمای استان به مردم اطلاع رسانی شود.

دکتر شجاعی با اعلام این خبر که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا استان ۱۶ نفر می باشد که همه تمامی آنان تحت مراقبت هستند و تاکنون فوتی نداشتیم، تاکید کرد: تمامی افراد مشکوک، مبتلا به کرونا ویروس و خانواده‌های آنان باید تحت قرنطینه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اصل قضیه هستند و باید نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

وی گفت: با هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس در سطح استان فروش بلیط اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل به ۵ استان کشور که شیوع بیماری در آنها بالا می باشد، ممنوع است و همچنین ورود اتوبوس های مسافربری به داخل شهرهای استان دارای کنار گذر ممنوع است.

دکتر شجاعی افزود: سوختگیری خودروها باید توسط کارکنان جایگاه های سوخت انجام شود

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: لیست اقلام کالاهایی که تهیه آن موجب ازدحام جمعیت در بازارها می شود توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهیه شود تا با اتصال اتحادیه های مربوط به پارک علم و فناوری بتوانیم با بهره مندی از نرم افزارهای موجود این اقلام را به صورت اینترنتی در اختیار مردم قرار دهیم.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: دورکاری کارکنان و کارمندان برای ارائه خدماتی که نیاز به حضور فیزیکی فرد در سازمان نیست، تا فردا تعیین تکلیف خواهد شد و تمامی ادارات و سازمان ها ملزم به اجرای آن هستند.

دکتر شجاعی مطرح کرد: بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد برای بیماران کرونایی باید تخصصی شود و برخورد ها باید جدی باشد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه از مدیرکل آموزش و پرورش از هفته گذشته خواسته شده است علاوه بر فعالیتهای شبکه آموزش ، از طریق شبکه استانی هم برنامه های آموزشی را تهیه کرده و به نمایش بگذارند و باید تا کنون این خواسته صورت می گرفت؛ به معاون آموزش و پرورش حاضر در نشست مهلت دادآموزش و پرورش استان تا فردا برنامه های خود را برای ارائه در صدا و سیما و تهیه برنامه های آموزشی ارائه کند.

دکتر شجاعی افزود : آموزش و پرورش استان محتواهای آموزشی که از سطح ملی پخش می شود را رصد کند و با مشکلات آموزشی استان تطبیق دهد و آنچه را که لازم می داند باید از صدا و سیمای استان پخش شود.

دکتر شجاعی تاکید کرد: اوضاع کشور و استان خاص است و برای اجرای مصوبات اگر مشکلی در یک دستگاه اجرایی وجود دارد اعلام آن نباید به جلسات بعدی موکول شود و باید هر چه سریع تر اطلاع رسانی و مشکل برطرف شود.

ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در تمامی شهرستان ها، غربالگری افراد از طریق تب سنج در مبادی ورودی روستاها توسط بسیج و سپاه و پایانه های مسافربری توسط هلال احمر، تهیه طرح نوروزی و یا ممنوعیت ورود مسافران نوروزی منوط به وضعیت کشور از دیگر تاکیدات دکتر شجاعی در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز