استاندار خراسان شمالی:

اعتبارات ملی تنها نصیب مدیرانی می شود که سماجت و دوندگی داشته باشند

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۸:۵۰
کد خبر: ۹۷۶۸۶۳
استاندار خراسان شمالی گفت :۸۰ درصد اعتبارات در قالب طرح ملی در سطح ملی باقی می ماند و تنها ۲۰ درصد آن توزیع می شود و این ۸۰ درصد اعتبارات تنها نصیب کسانی می شود که در سطح ملی دوندگی و سماجت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در دوازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: نیاز به بیان قصه مشکلات ادارات نداریم زیرا بارها اعلام کرده ایم که اعتبارات ناچیز است و باید از سطح ملی جذب شود.

وی بیان کرد : سال آینده یک گزارش سه ماهه از تمام دستگاه های اجرایی استان را می خواهیم و اگر مدیرکل اداره ای نتوانسته باشد این اعتبارات ملی را جذب کرده باشد خود ما این اعتبارات را صفر خواهیم کرد تا مجبور شوند به وزارت خانه ها مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید با مجموعه خود در راستای کنترل بیماری کرونا نقش افرینی کنند زیرا این کار بسیار فراتر از این حرفاست لذا یک مدیر باید با تفکر و خلاقیت خود این مسیر را به درستی طی کند.

شجاعی افزود:مدیران باید بدانند که درمان آخرین مرحله است و مباحث عدم تماس و پیشگیری در مرحله نخست کنترل این بیماری قرار دارد زیرا زیرساخت های استان ضعیف است و تلاش ما در این مدت مبتنی بر پیشگیری بوده است.

وی با بیان اینکه باید ادارات از اعتبارات خود برای کنترل بیماری کرونا استفاده کنند، گفت:  بودجه ای برای بیماری کرونا تخصیص پیدا نکرده اما یک سری تکالیف بر دوش دستگاه های اجرایی نهاده شده که باید طبق قانون و ابلاغ این وظایف انجام شود.

شجاعی تصریح کرد: در جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر کشور مطرح کردیم که خراسان شمالی تقریبا جزو غیر برخوردارترین استانهای کشور است و تنها با مدیریت و وجود اجزای حاکمیت تا حدی بر مشکلات غلبه شده و این موضوع به هیچ عنوان اتفاقی نیست.

وی اظهار داشت: عملکرد ادارات در ۲۰ روز اخیر بسیار مطلوب بوده و این در حالی بوده که در بخش نامه ها چنین مواردی ذکر نشده بود هرچند امور در مسیر وظایف انجام شده است.

وی بیان کرد: در ایام پایانی سال و وجود بحث بیماری کرونا باید نسبت به این مسئله بسیار حساس بود لذا تمام دستگاه های اجرایی باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان بشتابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز