پایان سال ۹۸ با ۱۲۱ مبتلا به کرونا و ۱۳ فوتی

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۰:۳۷:۰۳
کد خبر: ۹۷۹۷۰۸
پایان سال ۹۸ با ۱۲۱ مبتلا به کرونا و ۱۳ فوتی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 29 اسفندماه، 121 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد آمار فوتی ها نیز به 13 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،کتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 61 نفر، شیروان 7 نفر، فاروج 5 نفر، مانه و سملقان 8 نفر، جاجرم 4 نفر، گرمه 3 نفر و اسفراین 33 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

دکتر هاشمی با اشاره به تلاش های مجاهدانه کادر بهداشتی و درمانی این دانشگاه و تقدیر از آنان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 52 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی تاکید کرد: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود و جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

وی افزود: آزمایش 238 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 152 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

وی تاکید کرد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد و می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

دکتر هاشمی با اشاره با آغاز تعطیلات نوروزی اظهار داشت: انجام دید و بازدید های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی هشدار داد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

 

نظر شما