افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۲۰۳ نفر

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۴۹:۱۰
کد خبر: ۹۸۰۸۷۰
افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۲۰۳ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر پنجم فروردین، 203 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد آمار فوتی ها نیز به 20 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 107 نفر، شیروان 16 نفر، فاروج 7  نفر، مانه و سملقان 10 نفر، جاجرم 9 نفر، گرمه 9 نفر، راز و جرگلان یک نفر و اسفراین 44 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد : انجام دید و بازدید های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 129 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

دکتر هاشمی با اشاره به استقرار تیم های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون بیش از 164 هزار نفر در این ایستگاه ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

وی افزود: آزمایش 325 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 112 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

نظر شما