۸۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با قرنطینه خانگی و مراقبت در منزل بهبود می یابند

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۵:۱۸:۳۸
کد خبر: ۹۸۴۲۳۲
۸۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با قرنطینه خانگی و مراقبت در منزل بهبود می یابند
کارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اگر فردی در منزل علایم بیماری کووید ۱۹ نظیر تب، گلودرد، تنگی نفس و ... را داشته باشد، بهتر است به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند و از خدمات و توصیه های مراقبین سلامت و تجویز پزشکان بهره مند شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، روح الله یزدانی با بیان این که این افراد باید در یک اتاق دارای  تهویه مناسب بمانند و فقط یکی از اعضای خانواده با فرد مبتلا در ارتباط باشد، اظهار داشت: این افراد باید ۱۴ روز با رعایت اصول بهداشتی و کمترین تماس با دیگر افراد در قرنطینه بمانند و اگر بعد از این مدت علایم  بیماری بهبود نیافت و تشدید شد به بیمارستان مراجعه کنند. 

وی تأکید کرد: بقیه افراد خانواده بیمار باید تب خود را کنترل و از ماسک استفاده کنند و مواردی نظیر شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه را رعایت کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در خانه ماندن از اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از این بیماری و قطع زنجیره انتقال ایفا می کند و امیدواریم با رعایت همه اصول و قرنطینه خانگی زنجیره انتقال را شکسته و بیماری را مهار کنیم.

 

نظر شما