تشریح عملکرد فعالیت های معاونت غذا و دارو در ایام نوروز

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۳:۳۴
کد خبر: ۹۸۵۰۹۵
تشریح عملکرد فعالیت های معاونت غذا و دارو در ایام نوروز
جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فعالیت های این معاونت در ایام نوروز و همچنین اقدامات انجام شده در این معاونت در رابطه با مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر امیر امانی اظهار کرد: ساخت و توزیع الکل 70 درصد، بازدید از واحدهای تولیدی مایع ضدعفونی کننده، بازدید از کارخانه در حال آماده شدن برای تولید الکل اتانول واقع در شهرستان فاروج جهت استفاده از الکل برای محلول ضدعفونی کننده پوست از اعم فعالیت های نوروزی این معاونت بوده است.

دکتر امانی همچنین از هماهنگی و نامه نگاری برای ورود سه هزار بسته دستکش به استان و سایر پیگیری‌های لازم در این راستا خبر داد. 

وی به انجام آزمایشات مربوط به گلوتن و نشاسته، اسید وانش کردن ظروف آنالیز، و بررسی سامانه fms اشاره کرد و تشکیل پرونده بیماران خاص و پیگیری کمبود دارویی را از دیگر اقدامات انجام شده در نوروز 99 ذکر کرد. 

دکتر امانی با بیان اینکه در این ایام اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز های مربوط جهت تولید الکل در واحد های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری مجدد پروانه داروخانه در تیتکانلو، بازدید از واحد های تولیدی الکل در فاروج و بازدید از واحد تولیدی الکل و مایع ضدعفونی کننده دست شیروان از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به توزیع الکل و سهمیه دارویی بیماران، پیگیری شکایات واحد دارو و مخدر، پاسخگویی به پرونده ها، ارائه امتیاز و ارزشیابی، پیگیری شیفت کاری داروخانه ها در ایام نوروز، پیگیری شیفت کاری شبکه های بهداشت در این ایام و بررسی و تائید فرم ساخت انواع ادویه پودری و شکر پنیر اشاره کرد.

دکتر امانی ثبت و جمع بندی مشکلات مربوط به بازرسی های پایانی سال 98، پاسخ دهی به یک مورد کمبود دارویی بیماران سرطانی، پیگیری مستندات نامه تعزیرات شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز، بررسی نامه های اتوماسیون اداری واحد آزمایشگاه، پیگیری جواب نمونه ها و ارسال به متقاضی و پاسخگویی به ارباب رجوع را از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در ایام نوروز عنوان کرد.

 

نظر شما