تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان از ۳۰۰ نفر عبور کرد

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۲:۱۵
کد خبر: ۹۸۵۹۵۷
تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان از ۳۰۰ نفر عبور کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 302 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) افزود: آزمایش 669 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 136 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با اشاره به غربالگری 818 هزار و 962 نفر در استان گفت: غربالگری بیش از 93 درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

دکتر هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 20 فروردین، 486 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به 51 نفر افزایش یافت.

در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 233 نفر، شیروان 50 نفر، فاروج 27 نفر، مانه و سملقان 31 نفر، جاجرم 22 نفر، گرمه 21 نفر، راز و جرگلان 10 نفر و اسفراین 92 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد : اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

نظر شما