تخصیص ۳.۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۵۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۸۸۴۲
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار، سال گذشته برای اجرای طرح های عمرانی استان تخصیص یافت که این رقم، معادل، حدود نیمی از اعتبارات مصوب استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر حسن پارسی پور  اظهار داشت: اگرچه به علت تحریم های ظالمانه و محدودیت فروش نفت، کشور شرایط خوبی در حوزه اعتبارات ندارد اما وضعیت اعتبارات خراسان شمالی در سال گذشته خوب بود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸، هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود که علیرغم آنکه در کشور کمتر از ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی محقق شده بود، تحقق این اعتبارات در خراسان شمالی حدود نیمی از این رقم بود.

پارسی پور خاطرنشان کرد: اکنون هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی در استان، در حال اجرا است.  

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای عمومی استان هم در سال گذشته، چهار هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال مصوب شده بود که ۸۱.۵ درصد از این میزان، معادل سه هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال محقق شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رهبری، سال گذشته ۸۷۵ میلیارد ریال برای ۵۰ پروژه به استان تخصیص یافت و از محل سفر رییس جمهوری هم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که در سال ۹۹ هم پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات سفر رهبری، اعتباراتی جذب شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۰ برای مدیریت بحران استان تخصیص یافته است.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه برنامه ریزی گفت: پارسال، طرح آمایش سرزمین، در استان مطالعه شد و این مطالعات راهبردی در سطح ملی مصوب شده است و اکنون با تصویب در شورای عالی آمایش کشور نهایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ای با عنوان پاسخ، برای رصد و پایش توسعه استان طراحی شده که به زودی از آن رونمایی می شود.

پارسی پور اظهار داشت: این سامانه در شرف بهره برداری است، اطلاعات بارگذاری شده در این سامانه، برای راهنمایی به سرمایه گذاران و جذب سرمایه بخش خصوصی کمک کار خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: این سامانه، در اختیار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قرار می گیرد و تلاش می شود با کاهش بروکراسی اداری، جذب سرمایه گذار سرعت گیرد.

 

 

به نقل از ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز