سوزوکی ویتارای جدید وارد بازار می شود+جزییات و تصاویر

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۰۵:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۲۸۵۶
سوزوکی ویتارای جدید وارد بازار می شود+جزییات و تصاویر
شرکت سوزوکی از یک شاسی‌بلند کانسپت در نمایشگاه اتو اکسپوی هند پرده‌برداری کرد. این کانسپت eVX نام دارد و پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی در حوالی سال ۲۰۲۵ را ارائه می‌کند.

به گزارش برنا؛ نکته جالب اینکه این خودروی مفهومی به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است و نسخه تولید انبوه آن نیز برقی خواهد بود. سوزوکی می‌گوید این شاسی‌بلند با شارژ کامل قادر است تا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

xDy8rO9Td0qi

کانسپت سوزوکی eVX یک شاسی‌بلند آفرودمحور

از لحاظ ابعاد کانسپت eVX در کلاس کامپکت‌ها قرار می‌گیرد. این شاسی‌بلند برقی 4300 میلیمتر طول و 1800 میلیمتر عرض دارد. با چنین ابعادی باید گفت eVX اندکی بزرگ‌تر از ویتارا (مدلی متفاوت از گرند ویتارای حاضر در بازار ایران) است. سوزوکی تاکید دارد همانند سایر مدل‌ها، این مفهومی نیز DNA آفرودی و 4x4 کمپانی را به ارث برده و آن را با مزایای پیشرانه‌ برقی ترکیب کرده است. با توجه به این توصیف، می‌توان نتیجه گرفت که هر چهار چرخ eVX محرک هستند.

کانسپت سوزوکی eVX از طراحی پویا و مدرنی برخوردار است. همانند دیگر مدل‌های مفهومی، خطوط و حجم‌پردازی‌های بدنه این خودرو نیز عمدتأ اغراق‌آمیز هستند و به احتمال قوی در مدل تولید انبوه تعدیل خواهند شد.

بهره‌مندی از باتری 60 کیلووات ساعتی

درباره مشخصات فنی اطلاعات زیادی در دست نیست. اما می‌دانیم انرژی مورد نیاز سوزوکی eVX توسط باتری 60 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. با وجود ظرفیت نه‌چندان بالای این باتری، سوزوکی ادعا می‌کند کانسپت eVX با شارژ کامل قادر است تا 342 مایل یا 550 کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم البته بر مبنای استاندارد هندی MIDC است و در صورت محاسبه با استاندارد اروپایی WLTP یا استاندارد آمریکایی EPA قطعأ کمتر خواهد شد.

یک خودروی برقی استراتژیک برای بازارهای جهانی

توشیهیرو سوزوکی (Toshihiro Suzuki) مدیرعامل شرکت سوزوکی در مراسم رونمایی، از معرفی اولین خودروی برقی استراتژیک برای بازارهای جهانی ابراز خوشحالی کرده است. وی گرمایش جهانی را یک مسئله مهم برای سوزوکی می‌داند، به‌همین خاطر این شرکت در تلاش است با اقداماتی جهانی، میزان گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. آقای سوزوکی می‌گوید این کمپانی به تولید محصولات ارزشمند و بهینه‌سازی آنها برای افرادی که دارای سبک زندگی و شیوه رانندگی متفاوت هستند، ادامه خواهد داد.

تغییر قیافه باورنکردنی سوزوکی ویتارا / عکس

احتمالأ می‌دانید سوزوکی در عرصه ساخت خودروهای برقی اندکی از رقبا عقب افتاده است. برای جبران بخشی از این عقب‌افتادگی، سوزوکی چند روز قبل قراردادی را با شرکت کانادایی اینموتیو (Inmotive) امضا کرد. به‌موجب این قرارداد همکاری، دو شرکت یک گیربکس دوسرعته مخصوص خودروهای برقی توسعه خواهند داد. خودروساز ژاپنی امیدوار است این گیربکس برد حرکتی محصولات برقی را بهبود ببخشد. شاید نسخه تولیدی eVX به این گیربکس مجهز شود.

 

نظر شما