آمارهای سه شهر در حد یک استان؛

رقابت کرونایی شهرهای جنوب غرب خوزستان تا ۲۳ اردیبهشت ۹۹ + تفکیک شهرستان ها

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۵۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۱۲۲۷
رقابت کرونایی شهرهای جنوب غرب  خوزستان تا ۲۳ اردیبهشت ۹۹ + تفکیک شهرستان ها
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتلای ۴۰ مورد جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: شمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۴۹۸ مورد افزایش یافت.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد جدید ابتلا در منطقه مشاهده و ثبت شد، گفت: این موارد شامل ۲۲ ابتلا در آبادان و ۱۱ ابتلا در خرمشهر می شود و ۷ ابتلا در شهرستان شادگان می شود که از این تعداد موارد جدید ۳۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه نموده بودند که به تفکیک شامل آبادان ۱۹ نفر، خرمشهر ۱۱ نفر و شادگان ۷ نفر می شود(خرمشهر و شادگان کل مراجعات جدید به صورت سرپایی بوده است).

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: شمار مبتلایان جنوب غرب خوزستان تا کنون به ۴۹۸ مورد رسیده که به تفکیک در آبادان ۲۲۸ مورد، خرمشهر ۲۰۹ مورد و شادگان نیز ۶۱ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۴۳۵ نفر با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

فرمانده مقابله با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: خوشبختانه در این مدت زمان هیچ مورد جدید فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشتیم و طبق آمار تعداد نهایی فوتی ها در این محدوده همان تعداد ۲۷ مورد قبلی است که به تفکیک شامل ۷ نفر در آبادان، ۱۸ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود.

به گزارش خبرنگار برنا، طی سه روز شمار مبتلایان شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان از کانال ۳۰۰ نفری به ۵۰۰ نفری رسید. که تفکیک شامل ۵۶ مورد(۲۱اردیبهشت)، ۳۴ مورد(۲۲ اردیبهشت) و ۴۰ مورد(۲۳ اردیبهشت) می شود، یعنی فقط در یک بازه سه روزه ۱۳۰ بیمار آلوده به ویروس تشخیص داده شد. آماری که حتی در روزهای آغازین این اپیدمی هم شاهد آن نبودیم. آمارهای اخیر روزانه جنوب غرب خوزستان به اندازه شمار مبتلایان یک استان شده است و ادامه این روند می تواند به یک بحران تبدیل شود. هر چند بخشی از این فرآیند تزایدی حاصل راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ملکولی آبادان و افزایش دقت و رصد دقیق مبتلایان پنهان است، اما بی شک آلودگی ناشی از این ویروس به بی احتیاطی و بی توجهی برخی شهروندان به اصول خود مراقبتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند باز می گردد. در این میان شمار مبتلایان شهرستان آبادان با پیشی گرفتن از مبتلایان شهرستان خرمشهر در صدر ابتلای شهرهای جنوب غرب خوزستان قرار گرفت که قطعا هشدار دهنده است.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۴۵۸ مورد، فوت شدگان ۲۷ نفر و ترخیص شدگان نیز ۳۰۶ نفر اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز