استاندار خوزستان خبر داد:

تعویق یک هفته ایی بازگشایی اختیاری مدارس در خوزستان/با توجه به شرایط پیش رو برای عید فطر تصمیم گیری می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۳:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹۴
تعویق یک هفته ایی بازگشایی اختیاری مدارس در خوزستان/با توجه به شرایط پیش رو برای عید فطر تصمیم گیری می شود
استاندار خوزستان گفت: بازگشایی اختیاری مدارس یک هفته دیگر در سطح استان به تعویق می افتد و برای عید فطر هم بسته به شرایطی که پیش خواهد آمد و روند سیر بیماری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته منحنی بیماری را مسطح نمودیم که با این روند هر چند مدت این بحران طولانی تر شده اما با اتخاذ این روند قصد داریم که خدای ناکرده با پیک ناگهانی و غیرقابل کنترلی مواجه نشویم.

او گفت: خوشبختانه در این مسیر تا امروز موفق بوده ایم. امروز از ده هزار تستی که روزانه در سطح کشور انجام می شود هزار و دویست تست مربوط به استان خوزستان است و تعداد آزمایشگاه های ما به پنج مرکز رسیده و به زودی با دو مرکزی که در آبادان و همچنین توسط هلال احمر راه اندازی می شود این مراکز به ۷ عدد خواهد رسید و بیماریابی ما قوی تر از گذشته می شود.

استاندار خوزستان افزود: در عین حال فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی کاهش یافته و تعطیلی های تصمیم گیری شده اخیر در برخی از شهرستان های استان به این علت است که بتوانیم شرایط را کنترل نموده و با طغیان بیماری مواجه نشویم و تا امروز این اقدامات و سیاست گذاری ها موفقیت آمیز بوده و امیدواریم همچنان همین روند را ادامه دهیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: روز جمعه مجددا برای تصمیم‌گیری در خصوص توقف یا تداوم تعطیلی ها شرایط را بررسی خواهیم کرد و هر زمان بنا شد بازگشایی داشته باشیم صرفا اصنافی اجازه فعالیت به آنها داده می شود که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام نموده و خود را با پروتکل های وزارت بهداشت وفق داده باشند در غیر اینصور حق بازگشایی ندارند و لازم است از هم اکنون تا فرصت هست نسبت به ثبت نام و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.

رییس شورای سلامت خوزستان اضافه کرد: این هفته زیارت اهل قبور و رفتن به آرامستان ها در کل استان ممنوع است و بازگشایی اختیاری مدارس نیز یک هفته دیگر در سطح استان به تعویق افتاد؛ برای عید فطر هم بسته به شرایطی که پیش خواهد آمد و روند سیر بیماری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

شریعتی در پایان با تاکید بر اینکه در شب های قدر دستورالعملی که تصمیم گیری شده و ضوابط مربوطه به صورت کامل اجرا شود افزود: با وجودی که در اهواز اقدامات خوبی در زمینه اجرای قرنطینه ها و تعطیلی ها صورت گرفته اما در مناطقی همچون بازار کیان و پردیس نیاز به مداخله جدی تری وجود دارد که دستور لازم در این ارتباط داده شد.

 

 

نظر شما