استاندار خوزستان خبر داد:

توزیع حدود ۲۶۲ هزار بسته معیشتی حمایتی بین اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در خوزستان

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۶:۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱۹
توزیع حدود ۲۶۲ هزار بسته معیشتی حمایتی بین اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در خوزستان
استاندار خوزستان از توزیع بسته های معیشتی بین حدود ۴۰ درصد از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری استان از ابتدای طرح تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی کمک های مومنانه اظهار کرد: در دین اسلام کمک به نیازمندان و حمایت از آنان فطری است و این فطرت موجب شده مسلمانان و مومنان به ویژه در ماه مبارک رمضان تلاش کنند در کار خیر از یکدیگر پیشی بگیرند.

او گفت: در پی رهنمود‌های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه به قشر‌های آسیب پذیر و محرومان جامعه که از نظر معیشتی به خاطر شیوع بیماری کرونا و مقررات قرنطینه ‌ای و نیز مشکلات ناشی از بیکاری و اشتغال، دچار مشکل شدند شاهد شور و نشاط بیشتر برای کمک های مومنانه در جامعه هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برنامه ریزی استان برای کمک مومنانه به قشرهای آسیب پذیر تهیه و توزیع ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بود، افزود: به منظور ساماندهی هر چه بهتر این طرح، مقرر شد سپاه و بسیج با توجه به برخورداری از پایگاه در سراسر استان از جمله روستاها و مناطق عشایری، کار توزیع بسته های معیشتی را برعهده بگیرند که در این راستا تا کنون ۲۶۲ هزار بسته توزیع شده و یا در حال توزیع است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: علاوه بر برنامه ریزی های صورت گرفته، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان افراد تحت پوشش خود را پشتیبانی می کنند تا تداخلی در توزیع بسته های معیشتی ایجاد نشود.

او ادامه داد: با احتساب افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان و بسته های توزیع شده توسط سپاه و بسیج، تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار خانوار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان معادل حدود ۴۰ درصد، بسته معیشتی دریافت کرده اند.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: تا کنون شرکت فولاد اکسین ۱۰ هزار بسته، فولاد خوزستان ۲۰ هزار بسته، سپاه ۴۴ هزار بسته مشارکت داشتند و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان تهیه و توزیع ۲۶۲ هزار بسته معیشتی حمایتی انجام شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز