استاندار خوزستان بیان کرد:

روند بیماری همچنان افزایشی است/دوشنبه برای تعطیلی یا فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم/امتحانات پایه نهم غیر حضوری برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۲۲:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۶۵۰۰
روند بیماری همچنان افزایشی است/دوشنبه برای تعطیلی یا فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم/امتحانات پایه نهم غیر حضوری برگزار می شود
استاندار خوزستان با اشاره به روند افزایش بیماری در استان، گفت: فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم البته اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام نکرده باشند اجازه بازگشایی نداشته و اگر بازگشایی کنند پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در محل استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کرونا در استان خوزستان روند افزایشی دارد اما با تمهیدات و تعطیلی های اخیر از شدت این افزایش کاسته شده است و روند کنترل شده و پایدار است.

او گفت: در عین حال روند همچنان افزایشی است و مردم باید بیشتر رعایت و مراقبت نمایند تا این روند افزایشی به سمت خط صاف و پس از آن نزولی حرکت کند و باید پیشگیری و اقدامات موثر در رفتار مردم باشد تا بتوانیم کنترل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه انتظار مراقبت بیشتر از سوی مردم بویژه از سوی شهروندان اهواز داریم افزود: با وجود روند افزایشی خوزستان، در میان استان ها، استان در جایگاه بیستم قرار داریم و در رده متوسط شیوع در سطح کشور هستیم اما ممکن است روند صعودی خیز بردارد و لازم است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند و علاوه بر اقدامات مسوولان اصلاح رفتار مردم نیز نیاز است تا بتوانیم شرایط را کنترل نماییم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: همچنین تصمیم گرفتیم امتحانات پایان سال پایه نهم به شکل حضوری برگزار نشود و تاکید کردیم که یا نمره نیمسال اول لحاظ شود و یا غیر حضوری و مجازی برگزار شود و یا این که منتظر مانده تا شرایط مهیاتر شود و وضعیت ویروس رو به نزول رود تا بتوانیم شرایط را برای برگزاری آزمون به صورت حضوری فراهم نماییم.

رییس شورای تامین خوزستان اضافه کرد: فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم البته اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام نکرده باشند اجازه بازگشایی نداشته و اگر بازگشایی کنند پلمب می شوند همچنین اکیپ های بازرسی باید تشکیل شود و فرمانداران و مسوولان شهرستان ها موظف به اجرای دستورالعمل های مربوطه هستند.

رییس شورای سلامت استان گفت: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی نیز شرایطش را برای تست های بیشتر فراهم کند و تعداد آزمایشگاه ها افزایش یابد تا بتوانیم بیماریابی قوی تری نسبت به اکنون داشته باشیم و بتوانیم تماس ها را سریع تر شناسایی کنیم.

شریعتی یادآور شد: همچنین بنا شد شهرداری ها تبلیغات بیشتری نمایند و بنرها و بیلبوردهای بیشتری در سطح شهرها و معابر نصب نمایند و اطلاع‌رسانی به مردم بیشتر شود صدا و سیما نیز نقش ویژه تری ایفا نماید تا بتوانیم مردم را آگاه تر نماییم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مکالمه تلفنی خود با رییس جمهور بیان کرد: رییس جمهور و مسوولان کشور در این خصوص حساسیت داشته و در تماس هستند تا انشاءالله شرایط خوزستان به شرایط عادی برگردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز