استاندار خوزستان خبر داد:

برپایی جشن پایان بی آبی روستاهای اهواز در هفته دولت

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۴
برپایی جشن پایان بی آبی روستاهای اهواز در هفته دولت
استاندار خوزستان گفت: در هفته دولت امسال شاهد برپایی جشن آبرسانی به روستاهای اهواز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه پیگیری مصوبات هیات دولت در استان با اشاره به فعال بودن تخصیص اعتبار از محل صندق توسعه ملی، اظهار کرد: برای حل مشکل حوزه فاضلاب اهواز به دستور مقام معظم رهبری تخصیص ۵۰ میلیون یورو برای امسال مصوب شده است.

او با تاکید بر تخصیص اعتبار از منابع مختلف، گفت: در حوزه مقابله با ریزگردها قرار بود ۱۰۰ هزار هکتار را در سه سال نخست مدیریت کنیم که این امر محقق شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار از کانون های ریزگرد استان کشت، حدود هشت هزار هکتار مرطوب سازی و ۱۰۰ هزار هکتار به صورت مدیریت چَرا کنترل شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مالچ پاشی هم اقدامات قابل ملاحظه ای انجام شده است، افزود: با توجه به بارندگی های نسبتا خوب و با توجه به اقدامات اداره کل منابع طبیعی با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد نصر، منشاء داخلی ریزگردهای خوزستان به حداقل رسیده و وقوع پدیده ریزگرد در چند مورد اخیر با منشاء خارجی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: طبق درخواست رییس جمهور در ویدیوکنفرانس روز عید فطر گزارشی از اثربخشی اقدامات انجام شده در حوزه مهار ریزگردها در استان ارایه شد و در آن عنوان کردیم که در حال حاضر عمده منشا ریزگردهای خوزستان خارجی بوده و باید از طریق مَناسب و دیدارهای منطقه ای مطرح و حل شود.

شریعتی به خریداری دو سامانه تشخیص ریزگرد برای شهرستان های آبادان و بستان اشاره و اضافه کرد: این سامانه ها پیش‌بینی برای بروز ریزگردها را به طور کامل متحول می کنند و کمک شایانی به پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی دارند.

او ادامه داد: همچنین دو سیستم ILS فرودگاهی برای استان خریداری شده است که این سیستم در زمان بروز ریزگرد یا پدیده مه امکان هدایت هواپیما را محقق می کند تا دیگر پروازها کنسل نشود.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه توزیع و انتقال برق تصریح کرد: در حال حاضر متوسط قطع برق استان خوزستان ۶۵۰ دقیقه است و این متوسط در اهواز از دو هزار دقیقه به ۴۰۰ دقیقه رسیده است که پیشرفت قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر لزوم کاهش قطع برق در دیگر شهرها و روستاهای استان، افزود: خوشبختانه برق منطقه ای استان، توزیع نیروی برق استان و اهواز از تجهیزات مناسبی برخوردار شده اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در طرح آبرسانی غدیر اگر چه به دلیل تغییر منابع و مسایل اینچنینی طبق برنامه پیش نرفتیم اما پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم.

او ادامه داد: تا چند ماه آینده کانال پای پل از مدار خارج می شود که در این صورت علاوه بر رفع مشکل شکستگی کانال، اجازه کشت به کشاورزان آن منطقه داده خواهد شد و آب شرب نیز پایدار خواهد می شود.

شریعتی با بیان اینکه در آبرسانی به روستاها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، اظهار کرد: دولت در سال اول وقوع ریزگرد ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اعتبار تخصیص داد اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستاهای اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان به حل مشکل آب ۲۴ کیلومتری روستای شابهار از رامشیر و یک کیلومتری روستای سودان اشاره کرد و ادامه داد: سازه های لازم برای مشکل ۱۷ روستای قلعه سحر با اعتبار تخصیص یافته از حوزه نفت در حال حل شدن است و مشکل آب ۷ روستای حاشیه دز نیز رفع می شود.

او تاکید کرد: با آبرسانی ۲۴ روستای قلعه سحر و حاشیه دز، تمامی روستاهای اهواز از آب برخوردار می شوند و پس از آن بالا بردن کیفیت آب را در برنامه ریزی و اقدام قرار می دهیم.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: برای آب اهواز اقداماتی انجام شده اما لزوم انجام اقدامات ویژه در تصفیه خانه و فیلترهای آن حس می شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز