استاندار خوزستان بیان کرد:

طوفان دوباره آتش را در جنگل خائیز شعله ور کرد/همه جزو یک کشور هستیم و مرزبندی استانی برای اطفای آتش جنگل پذیرفتنی نیست/لزوم برخورد با عوامل آتش سوزی

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۶:۴۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۹۳۵۱
طوفان دوباره آتش را در جنگل خائیز شعله ور کرد/همه جزو یک کشور هستیم و مرزبندی استانی برای اطفای آتش جنگل پذیرفتنی نیست/لزوم برخورد با عوامل آتش سوزی
استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه آتش سوزی های اخیر تا حدی کنترل شده است البته در خائیز با بروز طوفان دوباره آتش شعله ور شد که همه در حال تلاش برای مهار آن هستند‌.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مقابله با آتش سوزی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در موارد بروز بحران همچون آتش سوزی های اخیر اینکه کدام دستگاه و کدام مسوول در چه جایگاهی باشند و چه نقش و کارکردی داشته باشند نباید در اولویت اهمیت و دغدغه مندی باشد بلکه ورود به هنگام و تلاش برای مهار بحران باید در سرلوحه کار ما باشد‌.

او گفت: همچنین اختلاف نظر در مورد محدوده جغرافیایی وقوع بحران و تعلل و بی مسوولیتی در این زمینه پذیرفتنی نیست چرا که بحران ها بر سایر نقاط تاثیرگذار بوده و همه جزو یک کشور هستیم و رویکرد اینچنینی با فرهنگ ما مغایر است.

استاندار خوزستان افزود: مهم این است که آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن مهار شود و منابع خدادادی ما کمتر از بین برود و این مهم صرف نظر از مسوولیت حاکمیتی مسوولیت اخلاقی و شرعی ماست و موضوعات دیگر جانبی و حاشیه ای است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: مسوولان به هیچ عنوان نباید همدیگر را متهم نمایند و باید نهایت همکاری را با همدیگر و حتی با مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: خوشبختانه آتش سوزی های اخیر تا حدی کنترل شده است البته در خائیز با بروز طوفان دوباره آتش شعله ور شد که همه در حال تلاش برای مهار آن هستند‌.

او با باین اینکه بر اساس گزارش های واصله خوشبختانه درختان کمتر آسیب دیده اند و اکثرا بوته ها دچار آتش سوزی شده اند، اضافه کرد: برای مهار آتش در خائیز فرمانداران و مدیران در سراسر استان امکانات خود را در حالت آماده باش داشته باشند تا در صورت لزوم این امکانات گسیل شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر افزایش میانگین درجه هوا در تابستان امسال فرمانداران ماهانه دو جلسه بحران برگزار نمایند و پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشند همچنین در نقاطی که آسیب پذیرتر بوده و بیشتر در معرض خطر آتش سوزی هستند امکانات مورد نیاز مستقر و تمهیدات لازم پیش بینی شود.

شریعتی در پایان افزود: در مناطق روستایی دهیاران در حالت آماده باش باشند و اگر لازم شد امکاناتی در اختیار آنها قرار داده شود. همچنین دادگستری اقدامات جزایی علیه کشاورزانی که مبادرت به آتش سوزی عمدی می کنند را اجرا نماید.

 

نظر شما