مدیرکل شیلات استان خوزستان خبر داد:

رهاسازی نخستین محموله بچه‌ماهی‌های بومی در تالاب شادگان

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۹:۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۰۴۰۶
رهاسازی نخستین محموله بچه‌ماهی‌های بومی در تالاب شادگان
مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در روستای"صراخیه" تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فتح‌اله ابوعلی با اشاره به رهاسازی نخسین محموله بچه ماهی‌های بومی در تالاب شادگان اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی شامل گونه‌های برزم و عنزه با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و توسط کارشناسان شیلات در تالاب شادگان رهاسازی شده است و این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

او گفت: حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استراتژیک، افزایش تولید آبزیان و رونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت ساکنان محلی منابع آبی از جمله اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان خوزستان است.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: کمک به افزایش سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان‌، ترویج ماهی‌گیری تفریحی، راه‌اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری نیز از دیگر اهداف حفظ ذخایر آبزیان است.

ابوعلی بیان کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان همه ساله بر اساس تلفیق الگوی علمی و تجربه ۲۰ ساله فعالیت بازسازی ذخایر آبزیان این اداره‌کل و پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور در منابع آبی خوزستان اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: طبق برنامه سازمان شیلات ایران، پس از برنامه‌ریزی مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی و بررسی جوانب مختلف وضعیت تالاب‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه سدها، عملیات رهاسازی کپور ماهیان و ماهیان بومی در منابع آبی مستعد انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان در پایان یاد آور شد: سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و لارو ماهیان بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین میزان رهاسازی بچه ماهی را در منابع آبی داشته باشیم‌.

 

نظر شما