رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

پلمب بیش از ۸ هزار واحد صنفی غیر ضروری به دلیل کرونا در خوزستان

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۴:۵۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲۱
پلمب بیش از ۸ هزار واحد صنفی غیر ضروری به دلیل کرونا در خوزستان
رییس سازمان صمت خوزستان گفت: هشت هزار و ۲۴۳ واحد غیرضروری در بحث کرونا که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند در استان پلمپ شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیرحسین نظری با اعلام این خبر اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه سال گذشته تا کنون با آغاز شیوع بیماری کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و کاهش فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری بازرسی از واحدهای صنفی بیشتر شده است.

او گفت: در این مدت ۵۷ هزار و ۷۴۳ واحد صنفی در خوزستان بازرسی شده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۰۱ واحد اخطار گرفتند.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به بازرسی‌های عادی این سازمان از واحدهای صنفی افزود: از اردیبهشت ماه تا کنون ۱۵ هزار و ۶۴۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۸۰۳ واحد پرونده تخلف تشکیل شده است.

نظری بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده ۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال است و این گشت‌های بازرسی با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.

رییس سازمان صمت خوزستان اضافه کرد: در یک ماه اخیر سه واحد صنفی در میدان میوه و تره بار غدیر اهواز به دلیل تکرار تخلف گرانفروشی پلمب شدند.

نظری با اشاره به تعداد بازرسی در بحث قاچاق در سطح استان افزود: از ابتدای امسال تا کنون در قالب گشت های مشترک سازمان صمت استان، اداره تعزیرات و نیروی انتظامی ۱۵۳ واحد صنفی در استان در بحث قاچاق کالا مورد بازرسی قرار گرفتند که چهار پرونده تخلف در بخش قاچاق در این مدت تشکیل شده است.

او ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد پرونده چهار میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال است که بیشترین قاچاق در خصوص سیگار و نهاده‌های دامی بوده است.

نظری با اشاره به اینکه گشت دیگری در خصوص قاچاق توسط سازمان صمت انجام می شود اضافه کرد: در این گشت نیز در همین مدت ۶۶۵ مورد بازرسی انجام گرفت که ۱۳ پرونده در خصوص قاچاق کالا تشکیل شد.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده چهار میلیارد و ۵۳۲ هزار و ۶۹۰ ریال بود که بیشترین میزان قاچاق بیشتر در کالاهایی همچون لوازم آرایشی، سیگار و مواد خوراکی بوده است.

لازم به ذکر است که با شیوع بیماری کرونا ثبت نام اصناف در وزارت بهداشت برای دریافت کد بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجباری شده است. همچنین بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و دارو نیز وضعیت رعایت اصول بهداشتی توسط اصناف و نحوه فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز