واکنش فرماندار ویژه آبادان در خصوص تکذیب تشکیل پلیس کرونا از سوی نیروی انتظامی؛ تغییر واژه ها خللی در ماهیت کار ما ایجاد نمی کند/نیروی انتظامی یکی از اعضای کمیته است

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۹:۲۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۴۲۰۲
واکنش فرماندار ویژه آبادان در خصوص تکذیب تشکیل پلیس کرونا از سوی نیروی انتظامی؛ تغییر واژه ها خللی در ماهیت کار ما ایجاد نمی کند/نیروی انتظامی یکی از اعضای کمیته است
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در واکنش به تکذیبیه ی مطرح شده گفت: برای ما سلامت مردم آبادان مهم است. از ابتدا هم در مصوبه نگفتیم نیروی پلیس در معابر یا درب منازل برای مبارزه با کرونا مستقر می شود، بلکه نیروی انتظامی هم یکی از اعضای کمیته است. مصوبه ی 16 ماده ای در مسیر کنترل بیماری کرونا صد در صد اجرا خواهد شد.

سید زین العابدین موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اشاره به اینکه قطعا دستورالعمل ١٦ ماده ای کمیته موسوم به پلیس کرونا در مقابله با بیماری کرونا اجرا می شود، اظهار کرد: تغییر نام کمیته خللی در کار ما ایجاد نمی کند و اراده بنده و همکارانم مبارزه قاطع با ابعاد مختلف کرونا در آبادان است.

او گفت: این وظیفه دقیقا در عمل به عبارتی است که کل واژگان آن  شکست کرونا را بشارت می دهد و با هشتک در سطح ملی مشخص شده است؛ #کرونا_را_شکست_ می دهیم.

فرماندار ویژه آبادان افزود: استفاده یا عدم استفاده از الفاظ خاص ابدا مانع اراده راسخ ما و مردم عزیزمان در مقابله با کرونا نخواهد شد گر چه استفاده از لفظ"پلیس" در حوزه ساختمان و در حوزه نظام مهندسی و حوزه سلامت مرسوم است. اما ما هیچ اصراری بر استفاده الفاظ خاص نداریم و به حول قوه الهی در پاسداری از سلامت مردم با قدرت، اصول تعیین شده در دستورالعمل ابلاغی و اعلام شده کمیته مذکور را انجام و عملی خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه ایمان داریم که در همدلی و وحدت بین مردم و مسوولین برای مبارزه با این ویروس باید حتما اراده مقابله وجود داشته باشد، تاکید کرد: تمرد از قوانین و مقررات و شانه خالی کردن از تکالیف قانونی برای هر کس ایجاد مسوولیت می نماید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: این امر که کلمه امنیت بخش(پلیس) در ترکیب کمیته اجرایی باشد یا نباشد، تفاوتی ندارد همچنین ما و مردم را از تصمیمی که در مبارزه با کرونا و مقابله قانون شکنان گرفتیم دلسرد و منصرف نخواهد کرد.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان اضافه کرد: با اطمینان عرض می کنم در ترکیب این کمیته چه لفظ پلیس باشد یا نباشد حتما پلیس هم ماموریت های محوله را با قدرت انجام خواهد داد.

رییس شورای سلامن شهرستان آبادان افزود: کمیته مذکور، با نام(ستاد اجرایی مقابله با کرونا) و با همان ترکیب اعلامی و مسوولیت ها و  همان مواد ١٦ گانه وظایف و ماموریت های محوله را با قاطعیت و بدون فوت وقت در آبادان انجام خواهد داد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان بیان کرد: مسلما همه تشکیلات حاکمیت با قدرت و وحدت، ماموریت های محوله را با حضور موثر و پر قدرت نیروی انتظامی انجام خواهد داد. مطمین هستم به امید خداوند بزرگ پس از اجرای طرح نتایج خیره کننده ای نصیب مردم عزیز آبادان خواهد شد.

لازم به ذکر است که فرماندار ویژه آبادان سه روز پیش تشکیل پلیس کرونا را در این شهرستان اعلام و دستورالعمل ١٦ بندی آن را ابلاغ کرده بود(جزییات خبر)، از طرف روز گذشته نیروی انتظامی در اطلاعیه ایی تشکیل پلیس کرونا را در آبادان تکذیب کرده بود.( اینجا بخوانید )

 

 

نظر شما