امروز با اجرای فاز اول محقق شد:

اتصال ۳۷ روستای بخش غیزانیه به خط انتقال آب / تکمیل فاز نهایی تا ۵۰ روز آینده+ببینید

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۴۷۳۳
اتصال ۳۷ روستای بخش غیزانیه به خط انتقال آب / تکمیل فاز نهایی تا ۵۰ روز آینده+ببینید
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر تامین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شده است و امیدواریم بهره برداری از فاز نهایی نیز طی مدت مقرر اعلام شده به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی در محل تصفیه خانه شهید الماسی به منظور آبرسانی به بخشی از روستاهای بخش غیزانیه اظهار کرد: اجرای این پروژه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد و امروز شاهد اجرای فاز اول و دوم آن با به کارگیری حدود ۵۹ کیلومتر خط لوله هستیم.

او با اشاره به تعمیر و بازسازی ایستگاه پمپاژ و نوسازی و بازسازی خطوط آبرسانی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در اجرای این طرح، گفت: پیش از اجرای این پروژه سه هزار متر مکعب آب وارد تاسیسات صفیره می شد اما در حال حاضر این میزان به ۱۷ هزار مترمکعب رسیده است.

استاندار خوزستان افزود: علاوه بر امکان انتقال حداقل ۹ هزار متر مکعب آب به سمت روستای نزهه، افزایش توان این ایستگاه به ۱۷ هزار مترمکعب نیز امکان پذیر شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شده، بیان کرد: ۱۲ روستا به صورت شبانه روزی، ۱۸ روستا حداقل ۱۰ ساعت در روز و هفت روستا در دهستان مشرحات در بعداز ظهر از آب برخوردار می شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این ۳۷ روستا در دهستان های غیزانیه و مشرحات را بیش از ۶۵ میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: مجتمع تاسیسات آبرسانی کم توله رامهرمز ۴۸ ساعت آب را برای شرق بخش غیزانیه و ۳۰ ساعت را برای روستاهای شابهار رامشیر تامین می کرد که در فاز دوم اجرای طرح آبرسانی، آب روستای ها شابهار از مجتمع آبرسانی رامشیر تامین شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با انجام این کار، تاسیسات آبرسانی کم توله رامهرمز کار تامین آب شرق بخش غیزانیه که شامل ۳۳ روستا است، را عهده دار می شود.

شریعتی افزود: در فاز نهایی راه اندازی خط لوله ۲۸ کیلومتری آبرسانی صفیره تا تاسیسات روستای نزهه در دستور کار است که از این میزان هشت کیلومتر خط لوله راه اندازی شده و لوله گذاری ۶ کیلومتر دیگر آن نیز آغاز شده است؛ راه اندازی ۱۴ کیلومتر لوله باقی مانده که از سوی استانداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان است، نیز آغاز می شود.

او تاکید کرد: به دلیل وجود معارضات با شرکت نفت، این شرکت را موظف کردیم یکی از مسوولان خود را در محل مستقر کند تا با برقراری تماس های مکرر با مسوولان آب و فاضلاب روستایی، راه اندازی این ۱۴ کیلومتر نیز زودتر انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: به مردم قول دادیم که بین ۵۰ تا ۶۰ روز، فاز نهایی طرح آبرسانی تکمیل و به بهره برداری برسد تا تمامی روستاهای بخش غیزانی از نعمت آب برخوردار شوند و همانگونه که با کمک همه فاز اول و دوم طرح اجرا شد، فاز نهایی نیز طی مدت مقرر به پایان برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شریعتی ضمن تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم، اضافه کرد: آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز و قلعه سحر دو طرح دیگر ما هستند که اجرای آنها نیز آغاز شده و امیدواریم اجرای آنها نیز تا هفته دولت به پایان برسد.

استاندار خوزستان در پایان از حمایت های شرکت نفت، سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی بخش غیزانیه و بزرگان منطقه و مردم بردبار غیزانیه تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز