رییس دادگستری شهرستان شادگان مطرح کرد:

۱۱ هزار پرونده قضایی در دادگستری شادگان مختومه شد/لزوم تشکیل دادگاه خانواده در شهرستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷۶
۱۱ هزار پرونده قضایی در دادگستری شادگان مختومه شد/لزوم تشکیل دادگاه خانواده در شهرستان
رییس دادگستری شادگان گفت: در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۸۲ فقره پرونده در دادگستری شادگان ثبت شد که با تلاش کارکنان دادگستری، ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیدگی و مختومه شد.

فیروز کیانپور اتابکی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در شادگان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همه همکاران قضایی و اداری سراسر کشور و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام(ره) اظهار کرد: در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۸۲ فقره پرونده در دادگستری شادگان ثبت شد که با تلاش کارکنان دادگستری، ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیدگی و مختومه شد.

او گفت: بیشترین پرونده های مربوط به جرایم کیفری شامل تصادف، ضرب و جرح و تیراندازی بوده است.

رییس دادگستری شادگان افزود: در یک سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۸۴ ابلاغ نامه صادر و ابلاغ شده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۰۱ ابلاغ نامه به صورت الکترونیکی انجام شد که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ابلاغنامه ها به صورت الکترونیکی می شود.

مسوول دستگاه قضایی شهرستان شادگان بیان کرد: عمده ترین مشکل دادگستری شادگان کمبود فضای فیزیکی و عدم اختصاص دادگاه خانواده است.

کیانپور اتابکی با اشاره به پرونده های طلاق اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۶۷ فقره پرونده طلاق توافقی در دادگاه حقوقی به ثبت رسیده است و کاهش این آمار نیاز به آموزش های مهارتی زندگی خانوادگی از سوی سازمان های متولی دارد.

او ادامه داد: مهمترین رسالت دستگاه قضایی صیانت از حقوق شهروندان، قضاوت بر اساس قانون و شرع و تحقق عدالت در جامعه است.

رییس دادگستری شادگان در پایان گفت: دستگاه قضایی برای احقاق حق مردم و مظلومان حرکت خواهد کرد و ما خود را سربازان نظام و دستگاه قضا می دانیم و بر اساس وظایف برای احقاق حقوق مردم و جلب رضایت الهی حرکت خواهیم کرد.

 

نظر شما