در نشست تخصصی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر و فنی و حرفه ایی خوزستان مطرح شد:

هدف مهارت آموزی در دانشگاه ها آموزش محصول‌ محور است/مرکز مهارتی و دپارتمان تخصصی ساحل و دریا در دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر راه اندازی می شود/ارایه خدمات مهارتی به دانشجویان شهرستان آبادان و خرمشهر برای ورود به بازار کار

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۳۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۹۱۹۴
هدف مهارت آموزی در دانشگاه ها آموزش محصول‌ محور است/مرکز مهارتی و دپارتمان تخصصی ساحل و دریا در دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر راه اندازی می شود/ارایه خدمات مهارتی به دانشجویان شهرستان آبادان و خرمشهر برای ورود به بازار کار
نشست تخصصی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر و فنی و حرفه ایی استان خوزستان در خصوص تشکیل کار گروه راه اندازی مرکز مهارتی و دپارتمان تخصصی ساحل و دریا در خرمشهر، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست تخصصی با رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: آموزش مهارتی از یک طرف بهره وری نیروی کار و توان نوآوری آن را افزایش می دهد و از طرف دیگر،  انتشار دانش را تسهیل می کند،

عبدالنبی سواعدی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای اهمیت فزاینده ای یافته است و طبیعتا جهت گیری نظام ها ی آموزشی خواهان توسعه به سمت این آموزش ها معطوف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: توسعه بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات در کشور منوط به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی  و حرفه ای در قالب  آموزش محصول محور است.

سواعدی بیان کرد: تربیت  نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز ساحل و دریا در قالب آموزش های فنی و حرفه ای با راه اندازی دپارتمان تخصصی مورد توجه  فنی وحرفه ای و دانشگاه قرار گرفته است.

مقام عالی فنی و حرفه ایی استان خوزستان اضافه کرد: طراحی مدل محصول محور به عنوان طرح ویژه برای گردآوری ایده ها و اجرای استارت آپ ها، سوق دادن دانشجویان به سمتی که صنعت نیاز دارد برای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر طراحی شده است.

سواعدی افزود: با اجرایی شدن این مدل شاهد تولید محصول محور و دانش بنیان بوده و این سبب جهش تولید در جامعه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در پایان افزود: دانشگاه و فنی و حرفه ای به اقناع رسیده اند که طرح محصول محور، مرکز مهارتی و دپارتمان تخصصی ساحل و دریا در دانشگاه راه اندازی شود و الان زمان اجرا و عملیاتی کردن طرح ها است.

در این نشت همچنین رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از راهکارها و ابزارهای مهم در توانمندسازی سرمایه های انسانی، یکی از اولویت های راهبردی دانشگاه ها است.

 منصور زرانژاد افزود: راه اندازی مرکز مهارتی برای اجرای مدل جدید آموزشی محصول محور و دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل، راهبرد تربیت نیروهای تخصصی مهارت محور و تولید محصولات دانش بنیان است.

او بیان کرد: به دنبال ارایه خدمات مهارتی به دانشجویان در شهرستان آبادان و خرمشهر برای ورود به بازار کار هستیم و توانمندسازی مهارتی دانشجویان زمینه‌ساز اشتغال پایدار آنان پس از فارغ التحصیلی را فراهم می کند.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: بهره‌برداری از طرح‌های جدید مهارتی و ایده‌های فناورانه و عملیاتی کردن آنها در دانشگاه سبب تحول در فراگیری علم همراه با مهارت فنی می شود و دانشجویان از این طرح بهره‌مند شده و برای دانشگاه  امتیاز و اعتبار ویژه بدست می آورد.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست مقرر شد برای استفاده ظرفیت، پتانسیل، امکانات و تجهیزات هر دو دستگاه تفاهمنامه توسعه همکاری مهارتی منعقد و کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان دو دستگاه برای عملیاتی کردن برنامه ها تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز