با حضور مسوولان منطقه ایی و شهری؛

اولین کارخانه تولید پودر رختشویی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۶:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷۵
اولین کارخانه تولید پودر رختشویی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح و بهره برداری از اولین کارخانه تولید پودر رختشویی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره یک آبادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی در آیین افتتاح شرکت مهام شیمی امید اروند تولید کننده انواع پودر لباسشویی(ماشینی و دستی) اظهار کرد: در روز مبارک و فرخنده ولادت حضرت معصومه(س) با راه اندازی این واحد تولیدی ۱۵۰ نفر از نیروهای بومی منطقه به خصوص از آبادان در دو شیفت کاری مشغول به کار شده اند که این مایه ی سرفرازیست.

او با بیان اینکه پیشتر قول افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی و تولیدی را از سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر تا ۵ مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان داده بودیم، افزود: شاید در گام نخست این حرکت بسیاری این قول را یک شعار دیگر از سوی مسوولان می دانستند اما امروز بسیار خوشحالیم که سومین پروژه از ۱۰ پروژه مذکور(نخستین پروژه در آبادان) را افتتاح می کنیم و اگر شرایط منطقه ناشی از شیوع کرونا مشکلی را پیش نیاورد هفته آینده نیز چهارمین پروژه و دومین در آبادان را افتتاح خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: پروژه ای که امروز شاهد افتتاح آن هستیم چند ویژگی خاص دارد، این شرکت نخستین و بزرگترین شرکت تولید و بسته بندی پودر رختشویی اعم از ماشینی و دستی در منطقه، استان خوزستان و استان های همجوار همچون لرستان، بوشهر و… است که در شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره برداری رسیده و علاوه بر اشتغال خوبی که ایجاد کرده قادر به تامین نیاز منطقه، استان و استان های همجوار به پودر رختشویی نیز است.

موسوی بیان کرد: مزیت دیگر این واحد تولیدی آنست که علاوه بر تامین نیازمندی های داخلی، موضوع صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه را نیز در دستور کار دارد. این شرکت که فعالیت آزمایشی خود را در این سه ماه آغاز کرده توانسته طی این مدت بیش از نیم میلیون دلار از محصولاتش را صادر کند که امید می رود این میزان صادرات به هدف تعیین شده پنج میلیون دلار تا پایان سال جاری برسد.

به گفته معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند این واحد تولیدی با کشورهای عراق و پاکستان قراردادهایی را به منظور صادرات محصولاتش منعقد کرده که امید می رود قادر به انجام تعهداتشان باشند.

این مقام مسوول با بیان اینکه انتظار می رود این واحد تولیدی بتواند علاوه بر جهش تولید به رویکرد صادرات محور نیز برسد، بیان کرد: سومین مزیت این واحد تولیدی آنست که علاوه بر تولید، بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی فعال در منطقه تامین می کند به طور مثال بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این واحد از واحد تولیدی پاکینه شو در خرمشهر تامین می شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز ملی اصناف، اضافه کرد: همان طور که می دانید بیش از دو میلیون واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت اند که از این تعداد ۲۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی آن در منطقه آزاد اروند فعالیت دارند که به طور حتم واحدهای توزیعی در خدمت واحدهای تولیدی خواهند بود و می توانند تولیدات شرکت هایی همچون این واحد تولیدی را از طریق شبکه های توزیعی به دست مردم منطقه، استان و کشور برسانند.

او یادآور شد: تمام تلاش ما آن است که این ۱۰ واحد تولیدی که قولش را پیشتر داده ایم به بهره برداری برسانیم ضمن اینکه در تلاش برای افزایش شمار واحدهای قابل بهره برداری هستیم و به زودی نیز خبرهای خوبی در این خصوص اعلام خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به تعریف ۳۱۰ پروژه سرمایه گذاری، عمرانی، فرهنگی و گردشگری برای اجرا تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط شورای عالی مناطق آزاد گفت: از این تعداد ۶۲ پروژه با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان مربوط به منطقه آزاد اروند است که برای تحقق آنها هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و در راس آن مدیرعامل سازمان در حال پیگیری و برنامه ریزی هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز