معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد:

تقویت داروخانه‌های توزیع داروهای بیماری خاص در جنوب غرب خوزستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۲:۳۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰۹
تقویت داروخانه‌های توزیع داروهای بیماری خاص در جنوب غرب خوزستان
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به دنبال آن هستیم تا داروخانه‌های منتخب توزیع داروهای بیماران خاص در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان با شرایط قوی‌تری داروهای این بیماران را تامین کنند.

هدا مجیری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: داروهای بیماران بیماری‌های خاص چون گران قیمت هستند و تعداد بیماران مشخص است طبق بخشنامه‌های سازمان غذا و دارو در داروخانه‌های منتخب هر شهرستان توزیع می‌شود تا با این اتفاق بیمار سردر گم نشود و ما هم بدانیم که باید بر کدام داروخانه نظارت داشته باشیم.

او گفت: در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان دو داروخانه توزیع داروهای بیماران خاص یکی در آبادان و یکی در خرمشهر خدمات‌رسانی می‌کنند و با توجه به اینکه این داروها عمدتا وارداتی هستند ممکن است در مقاطعی ورودشان به کشور و توزیع‌شان بین شعب استانی کم بشود که در چنین شرایطی سازمان غذا و دارو مداخله کرده و مشکل را برطرف می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در چنین شرایطی اگر دارویی در داروخانه بیماری‌های خاص در آبادان نبود شهروندان می‌توانند این دارو را از داروخانه خرمشهر تهیه کنند یا این اتفاق می‌تواند به صورت برعکس رخ دهد، تلاش ما این است که داروخانه‌های داروهای بیماری خاص‌مان را قوی‌تر کنیم و سهمیه‌های بیشتری را برایشان جذب نماییم.

مجیری بیان کرد: برخی از کاستی‌های مربوط به کمبود داروهای بیماران خاص نیز مربوط به این می‌شود که این داروخانه‌ها خصوصی هستند و در بعضی موارد توان آنها، همکاری بیمه‌ها و شرکت‌های پخش نیز در این مهم دخیل هستند.

او با بیان اینکه قیمت دارو مصوب است، اضافه کرد: سامانه‌هایی در سازمان غذا و دارو وجود دارد که هر شهروند می‌تواند در آن، قیمت دارو را حتی بر اساس نوع شرکت بدست بیاورد، با این وجود اگر شهروندی به قیمت دارویی اعتراض دارد می‌تواند از طریق سامانه تیتک، سامانه تلفنی ۱۹۱ و یا مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو این موضوع را پیگیری نماید.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: مطمئن باشید اگر تخلفی در خصوص قیمت دارو وجود داشته باشد کارشناسان ما این موضوع را پیگیری کرده و قطعا بررسی خواهند کرد.

مجیری در پایان اضافه کرد: داروهای بیماران خاص به مراکز استان و دانشگاه‌های قطب داده می‌شود و از طریق دانشگاه قطب بر اساس یکسری فاکتورها داروها بین مناطق دیگر توزیع می‌شود. در برهه‌ای از زمان ممکن است دارو در کل کشور کم وارد شده باشد و در چنین شرایطی ممکن است به تمام شهرستان‌ها مقدار کمتری برسد، ولی ما همیشه پیگیر بودیم که سهمیه متناسب با جمعیت و بیماران‌مان را جذب کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز