فرماندارویژه آبادان در نشست ستاد اجرایی مقابله با کرونا مطرح کرد:

آبادان در وضعیت قرمز است/ لزوم تعیین تکلیف بیمه ای تمام بیماران کرونایی قبل از بستری شدن/هیچ گونه هزینه ای بابت کفن و دفن متوفایان کرونا اخذ نشود/تا اطلاع ثانونی مراسم مذهبی و فعالیت باشگاه ها تعطیل اعلام می شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۲:۳۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۱۹۱۳
آبادان در وضعیت قرمز است/ لزوم تعیین تکلیف بیمه ای تمام بیماران کرونایی قبل از بستری شدن/هیچ گونه هزینه ای بابت کفن و دفن متوفایان کرونا اخذ نشود/تا اطلاع ثانونی مراسم مذهبی و فعالیت باشگاه ها تعطیل اعلام می شود
نشست ستاد اجرایی مبارزه با بیماری بیماری کرونا شهرستان در حالی در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد که با تذکر جدی فرماندار ویژه نسبت به عدم رعایت برخی از پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان آبادان همراه بود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در نشست ستاد اجرایی مبارزه با بیماری بیماری کرونا شهرستان آبادان ضمن تسلیت سالگرد شهدای هفتم تیر و تبریک قوه قضاییه اظهار کرد: باید ابتدا از زحمات سخت کوشانه و شبانه روزی عزیزانمان در دستگاه قضا تشکر و قدردانی کنیم. در اینجا هم لازم می دانم از کلیه دست اندرکاران امر و اصحاب رسانه در این مبارزه سخت و نفس گیر تشکر و قدردانی نمایم. علیرغم همه اقداماتی که صورت گرفت کماکان در بحران شیوع کووید ۱۹ هستیم و با وجود مساعی گسترده برای حفظ جایگاه مطلوب در جدول ابتلای استان متاسفانه در وضعیت قرمز هستیم.

او گفت: اگر چه نسبت به هفته قبل تا حدودی شرایط بهتر شده، اما باید گفت رهایی کامل نیاز به همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها دارد. در ایام اخیر پیرامون این بیماری در فضای مجازی مسایلی مطرح شد که ضرورت دارد بررسی شود. عنصر اصلی و شاخص مسوولیت پذیری اقتضا می کند مسوولان با مسوولیت پذیری بالا و پاسخگویی مسایل ارجاع شده را تحلیل و واکاوی و مشکلات را برطرف نموده و در صورت نیاز از سایر دستگاه ها نیز درخواست همکاری کنند.

فرماندار ویژه آبادان افزود: شهروندان آبادان بسیار کم توقع اند قطعا ما رضایت آنها را در حد همین توقعات کم هم برطرف نکرده ایم و تاکنون نتوانستیم رضایت آنها را جلب نماییم. آنچه در جلسات ستاد کرونا مطرح و‌ مصوب می شود برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است. اگر تصمیمی گرفته می شود قطعا این تصمیم منبعث از تصمیمات ستاد کرونای شهرستان است و لازم الاجراست.

موسوی بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم در راستای مبارزه همه جانبه تمامی بخش ها اعم از دولتی و خصوصی باید پای کار باشند و ظرفیت های خود را اختصاص دهند. اسناد زیادی در خصوص هزینه های درمان و داروی بیماران کرونایی منتشر شده که پس از پیگیری مشخص شد برخی از آنها صحت داشته و دارویی که بیمارستانی بوده با هزینه های بیمار از بیرون تهیه شده است. باید پرسید چرا این برخوردها با بیماران کرونایی صورت می‌گیرد. چرا در اجرای دستورالعمل ها تعلل می شود. در مجاری عرضه سوخت هم مشاهده می شود که علی رغم ابلاغ ضرورت سوخت گیری توسط پرسنل جایگاه این امر انجام نمی‌شود، در حالی که مدیریت جایگاه از محل درآمد خود که کم‌ هم‌ نیست، می تواند رضایت کارگر را فراهم کرده و او را به انجام این کار ترغیب کند.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان اضافه کرد: از پخش فرآورده های نفتی انتظار می رود مالکان جایگاه ها را ملزم به رعایت این پروتکل ها نماید، البته برخوردهای قانونی قطعا انجام‌ خواهد شد و قطعا طرح دعوا به مراجع خواهد شد. جایگاه سوخت منتی بر مردم ندارد و از محل درآمد مردم ارتزاق می کنند. اصناف و بهداشت باید بیشتر بر عملکرد خرده فروش ها و سوپر مارکت ها به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کرده چرا که این اماکن در انتشار بیشتر آلودگی نقش بسزایی دارند. با مدیران و روسای ادارات و سازمان هایی که در اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی پرسنل و ارباب رجوع کوتاهی می کنند، قطعا مسامحه نخواهد شد.

معاون استاندار خوزستان مرکز بهداشت آبادان را خطاب قرارداد و گفت: انتظار داریم مرکز بهداشت بدون لحاظ نمودن مسایل، مسوولیت های خود را به نحو احسن انجام داده، ضمن اینکه تهدیدات ایام اخیر برای فعالیت آنها نشان از جدیت در شرافت کاری مجموعه بهداشت دارد. متاسفانه تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم در ایام اخیر برای کاهش دردسرها و مشکلات این بیماران کوتاهی داشته و نمایندگان آنها در بیمارستان ها حضور نداشته اند که قابل قبول نیست و باید مرتفع شود و در بیمارستان ها مستقر و جوابگوی مردم باشند.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان افزود: از شهرداری و‌ شورای شهر بارها خواسته شده هیچ گونه هزینه ای بابت کفن و دفن متوفایان کرونا اخذ نشود.

او با تاکید بر اینکه همه ما ملزم به رعایت دستورات و دستور العمل های دانشکده علوم پزشکی هستیم، تصریح کرد: تجهیز و راه اندازی بیمارستان صحرایی مطالبه جدی از دانشکده علوم پزشکی است چون با توجه به بعد مسافت ظرفیت خوبی برای نگهداری و بستری بیماران عفونی است.

موسوی با اشاره به اینکه هیچ بیمار مبتلایی حق داشتن همراه در هنگام بستری را ندارد، تاکید کرد: بیمارستان ها ضمن انجام کارهای قانونی اجازه تحویل جسد را به خانواده ندارند و باید تیمی متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری و مسوولین آرامستان ها با رعایت اصول بهداشتی کار کفن و دفن را انجام دهند.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی چون به سلامت جامعه آسیب می زند نباید با بیش از پانزده نفر انجام شود و قطعا متولی مراسم مواخذه خواهد شد و باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: تا اطلاع ثانونی نیز مراسم مذهبی(نماز جمعه و جماعات) در مساجد و حسینیه ها برگزار نخواهد شد همچنین باشگاه های ورزشی و استخر ها نیز حتی با تعداد اندک اجازه فعالیت نداشته و تالارهای پذیرایی نیز تعطیل هستند واجازه عرضه قلیان در مراکز عرضه و اماکن عمومی را نخواهیم داد.

موسوی اظهار کرد: از زحمات و تلاش های شهردار جدید تشکر می کنم، اگر چه انتظار است در خصوص ترمیم مبلمان شهری و نخاله برداری تلاش های بیشتری انجام گرفته و امر گندزدایی معابر نیز توسعه پیدا کند. انتظار هست در خصوص لایروبی انهار روباز برای هدایت آب های سطحی و رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوسرانی و تاکسیرانی، جمع آوری کلیه فروشندگان دوره گرد ماهی و آبزیان اهتمام بیشتری معمول شود.

فرماندار ویژه آبادان در پایان تاکید کرد: انتظار می رود دانشکده علوم پزشکی در خصوص بیماران قرنطینه که دچار بدحالی می شوند نیز تدابیری اتخاذ نموده و در صورت نیاز آنها را بستری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز