رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد:

انفجار ترانس بزرگ برق نیروگاه مدحج حادثه ساز شد/اعزام یکی از نیروهای آتش نشان به مرکز درمانی+ببینید

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۷:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶۷
انفجار ترانس بزرگ برق نیروگاه مدحج حادثه ساز شد/اعزام یکی از نیروهای آتش نشان به مرکز درمانی+ببینید
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انفجار ترانس برق نیروگاه مدحج خبر داد و گفت: از گسترش آتش به دیگر بخش های نیروگاه جلوگیری شده و آتش نشانان در حال ایمن سازی محیط هستند.

ابراهیم قنبری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۵:۳۰ ظهر امروز گزارش آتش سوزی در نیروگاه شهید مدحج زرگان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

او گفت: بلافاصله پنج دستگاه خودرو اطفای حریق و ۱۶ آتش نشان به محل حادثه اعلام شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در بررسی های اولیه مشخص شد آتش سوزی بر اثر انفجار ترانس ۷۰ مگا ولت آمپر نیروگاه رخ داده است، افزود: این ترانس پیش از انفجار به دلیل تعمیرات از مدار خارج شده و پس از تعمیر مجدد وارد شبکه شده بود که چند دقیقه پس از ورود به مدار دچار انفجار و آتش سوزی می شود.

قنبری با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی شهرداری اهواز و واحد HSE نیروگاه در همان لحظات اولیه توانستند از گسترش آتش جلوگیری کنند، بیان کرد: بخش عمده آتش سوزی مربوط به اشتعال روغن نگهدارند و خنک کننده ترانس بود که بر اثر انفجار تا شعاع یک کیلومتر پخش شده بود و آتش نشانان ابتدا آتش اطراف ترانس را به منظور جلوگیری از سرایت حریق به دیگر بخش ها اطفا نموده و سپس مبادرت به کنترل و خاموش کردن کانون آتش نمودند.

این مدیر آتش نشان اضافه کرد: به دلیل حرارت بالای ایجاد شده درون ترانس، مهار و خنک نمون آن انرژی بسیاری را از آتش نشانان گرفت تا جایی که یکی از آتش نشانان بر اثر دمای بالای محیط و در معرض گرمای ترانس، دچار ضعف شدید و بی حالی شد که سریعا به مرکز درمان منتقل شد.

قنبری در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیروهای آتش نشان در حال کولینگ(خنک نمودن) کانون آتش هستند و از سرایت آتش به اتاق های فرمان و دیگر بخش های نیروگاه جلوگیری شده و ایمن سازی نهایی محیط در دست اقدام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز