استاندار خوزستان بیان کرد:

سهم صادارت غیر نفتی خوزستان در سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار بوده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۲:۲۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹۸
سهم صادارت غیر نفتی خوزستان در سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار 
بوده است
استاندار خوزستان گفت: صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۸ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده است که رقم بسیار قابل ملاحظه و ارزشمندی است و در سال ۹۹ هم انشاءالله علی رغم مشکلات کرونا بتوانیم صادرات بیشتری برای ارز آوری و خود اتکایی کشور و تلاش در راستای تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در زمینه کارخانه تصفیه قند و شکر اهواز که خوشبختانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی آن را خریداری نموده و تمهیدات و کمک های که باید انجام شود تا سرمایه‌گذار بتواند کارخانه را سریع تر وارد مدار تولید کند و در ازای آن اشتغال خوبی ایجاد شود، بررسی شد و مدیرکل امور اقتصادی استانداری و صنعت و معدن موظف شدند تا شرایط را پیش ببرند و همراهی کنند تا مشکلات آنها رفع شود.

او گفت: امیدواریم با پیگیری های مداوم صورت گرفته از طریق بانک های ملی و ملت پس از سال ها یکی از کارخانه‌های تعطیل شده به تولید برگردد؛ سرمایه گذار هم جدیت لازم را دارد و امیدواریم این کار انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: موضوع دیگر بحث در مورد مراکز گردشگری بود که با توجه سیل سال گذشته و اپیدمی کرونا با مشکلاتی مواجه شده اند و بحثی در خصوص استمهال بدهی های آنها مطرح و بررسی شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در این نشست گزارشی هم در خصوص صادراتی که از استان انجام شده است و مقایسه آن با سال های ۹۸- ۹۷ و ۹۶ و ارایه شد که خوشبختانه اگر چه ارزش وزنی صادرات کاهش داشته، اما ارزش ریالی و ارزی آن افزایش قابل ملاحظه ای پیدا نموده است و یکی از دلایل آن می تواند با کیفیت تر شدن و ارزشمند تر شدن محصولات صادراتی خوزستان باشد که با تکنولوژی بالاتر تولید شده و از خام‌فروشی جلوگیری شده است.

شریعتی در پایان اضافه کرد: صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۸ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده است که رقم بسیار قابل ملاحظه و ارزشمندی است و در سال ۹۹ هم انشاءالله علیرغم مشکلات کرونا بتوانیم صادرات بیشتری برای ارزآوری و خود اتکایی کشور و تلاش در راستای تولید داشته باشیم.

 

 

 

نظر شما