معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان بیان کرد:

تشکیل ۲ هزار و ۶۲ پرونده تخلف صنفی در خوزستان/نانوایی ها هیچ بهانه ای برای کم فروشی ندارند

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۸:۵۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۶۱۴
تشکیل ۲ هزار و ۶۲ پرونده تخلف صنفی در خوزستان/نانوایی ها هیچ بهانه ای برای کم فروشی ندارند
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: دو هزار و ۶۲ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۲۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تا کنون در استان تشکیل و تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بهرام جباری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی این مدت ۴۷ هزار و ۴۰۹ بازرسی از سطح بازار انجام گرفت که دو هزار و ۳۳۵ تخلف کشف شد و بیشترین میزان تخلف کشف شده در بخش کالای اساسی و خدمات عمومی بوده است.

او گفت: ۶ هزار و ۸۴۴ گزارش های مردمی در این مدت دریافت شد که ۶ هزار و ۲۴۰ مورد تخلف محرز شد و ۶۰۴ مورد دیگر تخلف احراز نشد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان با اشاره به انجام گشت های مشترک در بازار از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی ونیروی انتظامی افزود: در این مدت یک هزار و ۵۷۷ گشت مشترک توسط ۱۳۷ بازرس انجام گرفته که از بازار در شرایط عادی و در بحث کرونا بازرسی انجام می دهند.

جباری بیان کرد: همچنین با گران شدن قیمت میوه در روزهای اخیر بازرسی از میدان میوه و تره بار اهواز بیشتر شده و با غرفه‌های میوه ای که تخلف دارند برخورد جدی می شود، در همین راستا هفته گذشته سه غرفه در میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز به دلیل تکرار تخلف پلمب شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان همچنین با اشاره به برگزاری جلسه تنظیم بازار استان بیان کرد: با افزایش قیمت نان در استان در چند روز گذشته نانوایی ها هیچ بهانه ای برای کم فروشی ندارند و هر نانوایی که تخلف کند سهمیه آرد آن کسر خواهد شد و یا پلمب می شود.

او ادامه داد: متاسفانه میزان قاچاق دام سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار زیاد است و همین موضوع روند قیمت دام را صعودی کرده است.

جباری در پایان اضافه کرد: قیمت مرغ کشتار روز در بازار خوزستان از کیلویی ۹۰ هزار ریال در یک ماه اخیر به کیلویی ۱۸۵ هزار ریال افزایش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان در پایان اضافه کرد: بازرسی از بازار با شیوع بیماری کرونا در استان شدت بیشتری گرفته است و بر قیمت کالاهای بهداشتی و بحث احتکار و یا فروش کالاهای تقلبی نظارت بیشتری انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز