با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس؛

گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان رونمایی شد/خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۲۰:۲۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۵۶۳۳
گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان رونمایی شد/خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی
با حضورمدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیات همراه در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از گرید TG670S چادر مشکی برای اولین بار در کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امروز با حضور جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیات همراه در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از گرید TG670S چادر مشکی برای اولین بار در کشور رونمایی شد.

با راه اندازی این خط تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین می‌کند و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاا بی نیاز خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه گرید تولید شده در این مجتمع توسط شرکت نخ پیوسته زاگرس به نخ چادر مشکی تبدیل می شود، اظهار کرد: در مرحله اول دو هزار تن از این محصول به صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید کنندگان چادر مشکی محموله‌های بعدی تحویل شده است.

سید رضا قاسمی شهری با تاکید بر اینکه گرید تولید شده کیفیت کاملا رقابتی با مشابه خارجی را دارد افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان در مدت تولید آزمایشی این گرید نقاط ضعف این گرید بر طرف و  اصلاح شد و این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شوینده‌ها، یک چادر مشکی ایرانی با کیفیت را در اختیار خانم‌های ایرانی قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که افزایش چند برابری ظرفیت تولید شرکت نخ پیوسته زاگرس، فعال شدن چند کارخانه تولید چادر که به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین مواد اولیه تعطیل شده بودند و همچنین برخی مقاومت ها و سنگ اندازی ها از سوی مافیای واردات این گرید چادر مشکی به کشور از جمله مسائل دیگری بود که در این مراسم از سوی کارشناسان و مسوولان مطرح شد.

لازم به توضیح است که مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۷۷ در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان، سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار به منظور تولید محصول PET و PTA  احداث شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز