استاندار خوزستان مطرح کرد:

توسعه متوازن ماهشهر پیگیری می‌شود/ظرفیت و چالش‌های خوزستان واقع‌بینانه منعکس شود/ساخت آثار نمایشی با محوریت شهرستان های شوشتر- بهبهان و ماهشهر

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۱:۴۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۵۸۷۷
توسعه متوازن ماهشهر پیگیری می‌شود/ظرفیت و چالش‌های خوزستان واقع‌بینانه منعکس شود/ساخت آثار نمایشی با محوریت شهرستان های شوشتر- بهبهان و ماهشهر
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این استان گاه با چهره‌ای سیاه و غیر واقعی به جامعه معرفی می شود، گفت: باید در کنار چالش‌هایی که خوزستان با آن روبه رو است؛ ظرفیت و استعدادهای این استان نیز در سطح ملی و بین‌المللی ارایه شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی با اشاره به نشست خود با مدیران رده‌های مختلف سازمان صدا و سیمای مرکز استان، اظهار کرد: آثار هنری، مستند و تولید محصولات نمایشی در قالب فیلم و سریال می‌تواند به معرفی هر چه بهتر و واقعی استان خوزستان کمک کند.

او با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای همراهی خواسته و ناخواسته عده‌ای در ارایه چهره‌ای منفی، معترض، نگران و نا امید از استان خوزستان، گفت: در این رابطه سازمان صدا و سیمای خوزستان همچون گذشته باید با تلاش‌های خود، چنین جوسازی‌هایی را خنثی کند.

استاندار خوزستان افزود: متاسفانه شاهد بودیم که برخی خودی‌ها مانند بدخواهان ملت، در ارایه چهره‌ سیاه از استان خوزستان پیشتاز هستند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حضور پر شور مردم خوزستان در تشییع سردار قاسم سلیمانی به عنوان تصویری واقعی از خوزستان، بیان کرد: خوزستان با وجود مشکلاتی که در زمینه‌هایی از جمله آبرسانی به مناطق مختلف دارد، اما دارای استعداد و توانمندی‌های بسیاری است.

شریعتی اضافه کرد: در کنار مشکل آبرسانی، تلاش‌های جدی صورت گرفت تا در این شرایط مناطقی مانند بخش غیزانیه اهواز از آب شرب پایدار برخوردار شوند.

ساخت آثار نمایشی با محوریت شهرهای شوشتر، بهبهان و ماهشهر

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرستان‌های شوشتر و بهبهان به عنوان مناطق باستانی و گردشگری استان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ساخت تولیدات سیما با محتوای اجتماعی در معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این مناطق نقش تاثیرگذاری دارد.

او با اشاره به اینکه شهرستان ماهشهر نیز قطب صنعتی کشور است که باید توجه بیشتری به توانمندی‌های این منطقه صورت بگیرد، افزود: مردم کشور باید شناخت بهتری نسبت به ماهشهر داشته باشند که این موضوع با تلاش رسانه‌ها و همچنین تولید برنامه‌های سیما محقق خواهد شد.

توسعه متوازن ماهشهر پیگیری می‌شود

نماینده عالی دولت در خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: توسعه متوازن ماهشهر عنوان کار گروهی است که با جدیت و به‌صورت مداوم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرستان تشکیل می‌شود.

شریعتی بیان کرد: مجتمع‌های مختلف پتروشیمی در این شهرستان فعالیت می‌کنند و فرصت‌های مختلف شغلی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند اما لازم است توجه بیشتری از سوی این صنایع صورت بگیرد.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه مسوولیت‌های اجتماعی این صنایع باید به محور توسعه متوازن در ماهشهر تبدیل شود، گفت: در این رابطه همراهی خوبی در حال انجام است و امیدواریم از این طریق زندگی شهروندان از رفاه بهتری برخوردار شود.

بر اساس این گزارش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان بندر ماهشهر، شهر بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز