۵ خبر از خرمشهر در یک روز/ از استعفای تا دستگیری - از انتصاب تا بازگشایی مرزی

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۶:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰۶
۵ خبر از خرمشهر در یک روز/ از استعفای تا دستگیری - از انتصاب تا 
بازگشایی مرزی
شهروندان خرمشهری از صبح امروز تا کنون روز پر خبری را سپری کردند که این اخبار نسبت به روزهای قبل متنوع تر و مهم تر بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، از صبح امروز تا کنون خرمشهری ها ساعت به ساعت با اخبار خوب و بد و متنوعی مواجه شدند که شامل استعفا، بازداشت، انتصاب و بازگشایی مرزی بود که در ذیل می خوانیم.

استعفای شهردار

اولین خبر مربوط به شهرداری و شورای اسلامی شهر خرمشهر بود. داوود دارابی شهردار شهرستان از سمت خود استعفا کرد. در همین رابطه عضو شورای اسلامی شهر ضمن تایید این مطلب اظهار کرد: شهردار خرمشهر صبح امروز استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر خرمشهر کرد،.

فاخر ربیعی دلیل استعفای شهردار خرمشهر را همکاری نکردن تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر بیان کرد و افزود: دارابی در متن نامه استعفا خود عدم همکاری تعدادی از اعضای شورا شهر در پیشبرد طرح‌های عمرانی را دلیل اصلی این استعفا عنوان کرده است.

داوود دارابی در یازدهم دی ماه ۹۸ با حکم دیوان عدالت اداری و ابلاغ حکم از سوی دادستانی خرمشهر مجددا به سمت شهردار خرمشهر منصوب شد، که البته این اواخر به حضور او انتقادهای بسیاری وارد شده بود.
 
بازداشت رییس آبفا

در خبری دیگر اعلام شد که مدیر امور آبفای خرمشهر امروز بازداشت شده است. هرچند هنوز هیچ مقام رسمی در این خصوص اعلام نظر نکرده است اما بنا به گفته منابع مطلع، خبر بازداشت صحت دارد و اتهام وارده به غلامرضا پورجلالی تخلف مالی عنوان و گفته شده تا زمان رسیدگی به پرونده در بازداشت می ماند.

در ابتدای ماه جاری، با حکم صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان خرمشهر ادغام شدند و غلامرضا پورجلالی سرپرست آبفا منطقه خرمشهر شده بود.

 

انتصاب فرمانده جدید سپاه

همچنین در خبر دیگر اعلام شد با حکم سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، سرگرد"محمد لویمی" به‌عنوان فرمانده سپاه خرمشهر منصوب شد و قرار است آیین معارفه فرمانده سپاه خرمشهر روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شود.

سرگرد لویمی از پاسداران خرمشهری سپاه خرمشهر ‌است که تا کنون جانشینی ناحیه مقاومت بسیج سپاه خرمشهر را بر عهده داشته است.

پیش از این نیز سرگرد علیرضا خردمند با حکم سردار شاهوار پور از دوم بهمن ماه ۹۵ تا کنون به عنوان فرمانده سپاه خرمشهر به خدمت مشغول بود.

 

انتصاب سرپرست جدید اداره آبفا

پس از بازداشت مدیر آبفای خرمشهر که صبح امروز اتفاق افتاد، در حکمی دیگر "موسی بهزادپور" به‌ عنوان سرپرست اداره آبفا خرمشهر منصوب و معارفه شد. بهزاد‌پور سوابقی همچون مسوولیت‌ در حراست آبفا آبادان و تصدی مدیریت آبفا اروندکنار را در کارنامه خود دارد.

 

بازگشایی مرز بین المللی شلمچه

در خبری دیگر اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ظهر امروز در مرز شلمچه، پس از دیدار با استاندار بصره، از بازگشایی این پایانه مرزی خبر داد.

زمانی گفت: طرف عراقی اعلام کرده است از فردا کلیه رویه های مربوط به صادارات کالاهای تجاری و خدمات  انجام خواهد شد و تجار بدون محدودیت در بخش های مختلف و با رعایت قوانین جاری کشور کار خود را آغاز خواهند کرد.

لازم به ذکر است که به دنبال شیوع بیماری کرونا  فعالیت های این پایانه مرزی تعطیل شده بود که با رایزنی های چند مرحله ایی مقرر شده از فردا مراودات مرزی به حالت عادی باز گردد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز